Home » Stiinta » Unde a dispărut toată apa de pe Marte? Concluzia surprinzătoare la care au ajuns specialiştii

Autor: Oana Bujor 12.27.2017
În urmă cu milioane de ani, cercetătorii consideră că Marte a fost o planetă cu temperaturi mult mai ridicate şi mult mai umedă decât în prezent. O nouă cercetare sugerează că apa de pe Planeta Roşie nu a dispărut, ci se află în interiorul rocilor care au absorbit umiditatea precum un burete uriaş.

O altă ipoteză cunsocută este cea a uscării planetei din cauza vânturilor solare care au înlăturat atmosfera, Science Alert notează că noua teorie este complementară anterioarei.

Prin intermediul modelelor computerizate şi a informaţiilor privind rocile de pe Pământ, o echipă internaţională de specialişti a ajuns la concluzia că rocile de bazalt de pe Marte pot reţine până la 25% mai multă apă decât acelaşi tip de roci de pe Pământ, fapt ce poate explica unde a dispărut toată apa de pe Planeta Roşie.

”Oamenii au luat în considerare această întrebare pentru o lungă perioadă de timp, însă nu a fost testată până în prezent,” a declarat Jon Wade din cadrul Universităţii Oxford.

Mulţumită diferitelor temperaturi, presiuni şi chimicale, rocile de pe Marte au absorbit umiditatea de la suprafaţă, în timp ce pe Pământ acestea au permis acumularea ei la suprafaţă, fiind astfel formate oceanele şi lacurile.

”Pe Marte, apa şi lava au dus la formarea crustei bazaltice, rezultând astfel într-un efect de burete. Această reacţie a dus la schimbarea mineralogiei rocilor, suprafaţa planetei devenind uscată şi neadecvată vieţii,” a declarat Wade.

Echipa de specialişti consideră că vânturile solare au fost cele care au dus la dispariţia cantităţii de apă rămase la suprafaţă. De asemenea, aceştia consideră că în interiorul planetei s-ar putea afla acumulări importante de apă.