Home » Știință » În urma unor noi calcule, specialiştii au ajuns la concluzia că pulsarii ar putea deţine în jurul orbitei lor planete locuibile

Publicat: 29.12.2017
Cercetătorii au calculat în cadrul unui nou studiu zona locuibilă din jurul unei stele neutronice. Acestea sugerează că în jurul unui pulsar ar putea exista planete cu apă lichidă, la aceeaşi distanţă precum cea dintre Pământ şi Soare.
Pulsarii sunt stele neutronice de dimensiuni reduse care atrag agresiv materie. Condiţiile extreme din jurul unui pulsar nu ar putea permite existenţa vieţii, însă teoria recentă susţine că ar putea exista posibilitatea existenţei vieţii pe anumite tipuri de planete, informează SpaceDaily.

Acestea ar trebui să fie de tipul unui super-Pământ cu o masă de 1 până la 10 ori mai mare decât cea a Pământului. De asemenea, şi atmosfera ar trebui să fie de milioane de ori mai groasă decât cea a noastră. Doar o astfel de atmosferă ar putea să transforme radiaţiile puternice în energie termală.

Calculele se bazează pe observaţiile realizate asupra pulsarului PSR B1257+12, aflat la 2.300 ani lumină, în constelaţia Fecioarei. În jurul acestei stele specialiştii au descoperit trei planete, două dintre ele fiind de tipul unui super-Pământ. ”Conform calculelor noastre, temperatura ar putea fi propice pentru prezenţa apei lichide a suprafaţă,” a declarat Alessandro Patruno, cercetător din cadrul Netherlands Research School for Astronomy. ”Deşi nu ştii dacă atmosfera este suficient de groasă,” adaugă el.