Home » Stiinta » Un grup de cercetători vine cu o metodă prin care se poate contacta o posibilă civilizaţie extraterestră

Alexandru Voiculescu 03.31.2018
Una dintre cele mai mari provocări ale lumii contemporane este căutarea civilizaţiilor extraterestre. În acest caz, este vorba numai despre extratereştrii cu inteligenţă, capabili să transmită semnale interstelare. Un grup de cercetători de la Universitatea St. Andrews a publicat recent o lucrare în ”International Journal of Astrobiology”, în care propunea un sistem de comunicaţii interstelar care ne-ar permite să avem contact cu civilizaţii extraterestre.

Reţeaua foloseşte acelaşi principiu ca semnalele de fum, trecând un obiect prin faţa stelei sistemului planetar la anumite frecvenţe pentru a forma un mesaj, scrie Atlas Obscura.

Un caz similar este reprezentat de steaua KIC 8462852, unde semnalul de tranzit nu are niciun tipar. În mod normal, se poate calcula cu uşurinţă scăderea şi creşterea ulterioară a luminozităţii unei stele datorită orbitelor regulate ale planetelor care trec prin faţa stelei. Nu este cazul acestei stele, unde scăderea şi creşterea luminozităţii este neregulată. De aceea, unii au presupus că poate fi vorba de o megastructură extraterestră care obstrucţionează lumina, deşi pentru mulţi cercetători această ipoteză nu este plauzibilă.

Desigur, această metodă este una extrem de rudimentară pentru spaţiul cosmic, având în vedere distanţele de ani lumină. Este nevoie de ani, zeci de ani şi poate mai mult ca un semnal să fie primit sau să ajungă la destinaţie. Totuşi, momentan, este singura/cea mai bună metodă.

VIDEO ”Primul semn extraterestru din 2018”. Un presupus OZN vertical a fost înregistrat pe cerul din Mexic