Home » Știință » Au fost inventate enzimele artificiale ce distrug bacteriile cu ajutorul luminii

Publicat: 12.04.2018
Cercetătorii din cadrul Universităţii RMIT au dezvoltat un tip de enzime artificiale care utilizează lumina pentru a distruge bacteriile. Aceste enzime artificiale ar putea într-o zi să fie utilizate împotriva infecţiilor, dar şi pentru eliminare bacteriilor din spaţiile publice mari, precum spitalele.

Enzimele artificiale sunt realizate din nanorozi ce sunt de 1.000 de ori mai mici decât grosimea firului de păr. Phys notează că ”NanoZimele” utilizează lumină pentru a crea specii reactive la oxigen ce distrug şi ucid bacteriile

Principalul cercetător, prof. Vipul Bansai, a afirmat că NanoZimele oferă o alternativă uimitoare proceselor naturale de distrugere a bacteriilor. ”De câţiva ani am încercat să dezvoltăm enzime artificiale care pot lupta cu bacteriile, în timp ce oferă posibilitatea controlării infecţiei prin intermediul unor ”declanşatori” şi ”stimuli” externi,” a declarat Bansai.

Sursa: Universitatea RMIT

”Nanozimele sunt enzimelele artificiale ce combină lumina cu umiditatea pentru a provoca reacţiile biochimice ce produc radicalii OH ce duc la dezintegrarea bacteriei. Activitatea antibacteriană naturală nu răspunde la declanşatorii externi precum lumina,” adaugă el.  Nanozimele se activează într-o soluţie ce imită fluidul dintr-o rană. Această soluţie putând fi pulverizată pe orice suprafaţă.

Toaletele publice, locuri cu un nivel crescut de bacterii, sunt o altă locaţie importantă pentru utilizarea NanoZimelor, iar cercetătorii consideră că tehnologia lor ar putea duce chiar la un nou tip de vasuri de toaletă ce se curăţă singure. Deşi în prezent enzimele utilizează lumină artificială, în viitor acestea ar putea fi alimentate şi de lumina solară.