Home » Știință » Reuşită de excepţie a satelitului Gaia. Au fost cartografiate 1,7 miliarde de stele

Publicat: 27.04.2018
Peste un miliard de stele au fost cartografiate în 3D cu ajutorul satelitului Gaia deţinut de Agenţia Spaţială Internaţională (ESA). Recent, cercetătorii au publicat un catalog uriaş cu informaţii din cadrul proiectului ambiţios. În cadrul acestuia sunt detaliate aproximativ 1,7 miliarde de stele, peste şapte milioane dintre acestea fiind determinate cu precizie.

”Am aşteptat 20 de ani această publicare,” a declarat Amina Helmi din cadrul Institutului Astronomic Kapteyn din cadrul Universităţii din Groningen, Ţările de Jos. Conform National Geographic, oamenii au determinat locaţia stelelor cu mult timp înainte de apariţia scrisului. Însă Gaia a realizat mult mai mult decât să determine locaţia unor stele, satelitul a măsurat şi distanţa până la aceste corpuri spaţiale.

Printre informaţiile oferite de Gaia, regăsim detalii cu privire la modul în care Calea Lactee a evoluat pentru a ajunge la forma din prezent, cât de rapid se extinde universul, cât de comune sunt planetele imense şi dacă există dovezi ale existenţei tehnologiei extraterestre.

Lansat în 2013, satelitul Gaia a privit cerul şi a realizat o mulţime de sarcini. Unul dintre scopurile acestuia este de a măsura mişcarea stelelor, pe care cercetătorii le pot utiliza apoi pentru determinarea geometrică a distanţei lor faţă de Pământ. Informaţiile publicate recent conţin date precise ale mişcărilor a 7 milioane de stele în 3D şi în 2D a 1,4 miliarde de stele. Echipa plănuieşte să publice datele finale în 2020.

Cu ajutorul satelitului Gaia, cercetătorii vor afla şi noi informaţii despre Calea Lactee, inclusiv ar putea determina numărul ce se află la baza constantei Hubble.