Home » Știință » Un nou studiu poate răspunde la una dintre cele mai importante întrebări cu privire la spaţiul cosmic: cum a apărut apa pe Terra şi pe alte planete?

Publicat: 29.04.2018
Un nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea Brown şi Universitatea Johns Hopkins a evidenţiat că o cantitate surprinzător de mare de apă supravieţuieşte după impacturile simulate ale asteroizilor, o descoperire care poate ajuta la explicarea modului în care asteroizii depozitează apă în Sistemul Solar.

„Originea şi transportul apei şi al substanţelor volatile este una dintre cele mai mari întrebări în ştiinţa planetară”, a precizat Terik Daly, autorul principal al studiului. „Aceste experimente scot la iveală un mecanism prin care asteroizii pot furniza apă pe sateliţi, planete şi alţi asteroizi. Este un proces care a început în timp ce Sistemul Solar era în formare şi continuă să existe şi astăzi”.

Pentru studiu, cercetătorii au folosit proiectile cu compoziţii similare cu chondritele carbonatice care provin din asteroizii bogaţi în apă. Folosind Vertical Gun Range de la NASA Ames Research Center, proiectilele au fost trase într-un material uscat la viteze de circa 5 km/s. Cercetătorii au analizat apoi detritusul rezultat în urma impactului cu mai multe instrumente analitice, căutând semne ale apei prinse în material, scrie Science Daily.

Aceştia au găsit că la vitezele şi unghiurile impacturilor întâlnite în Sistemul Solar, mai mult de 30% din apa provenită din roca de impact a rămas prinsă în materialul post-coliziune.

„Ce sugerăm este că vaporii de apă ajung să facă parte din materialul topit care se resolidifcă”, a precizat Pete Schultz, co-autor al studiului.

Descoperirile pot avea implicaţii semnificative pentru înţelegerea prezenţei apei pe Terra. Asteroizii carbonatici sunt printre primele obiecte formate în Sistemul Solar, fiind cărămizile din care s-au format planetele, însemnând că aceştia pot sta la baza formării Pământului (şi nu numai) pe care îl cunoaştem astăzi, cu suprafaţa acoperită în proporţie de 71% de ape.

VIDEO. Noi imagini ale NASA prezintă o lume ascunsă a Sistemului Solar