Home » Știință » Una dintre planetele sistemului TRAPPIST-1 deţine un nucleu din fier

Una dintre planetele sistemului TRAPPIST-1 deţine un nucleu din fier

Publicat: 09.05.2018
În februarie 2017, o echipă de astronomi europeni au anunţat descoperirea unui sistem format din şapte planete ce orbitează o stea din apropiere, TRAPPIST-1. În afara faptului că toate planetele au o compoziţie solidă, trei dintre acestea se află în zona habitabilă a stelei.

Din acel moment au fost realizate nenumărate studii pentru a determina dacă s-ar putea locui pe una dintre cele trei planete. Conform Science Alert, un nou studiu realizat de cercetătorii Universităţii din Columbia sugerează că una dintre planetele sistemului TRAPPIST-1 conţine un nucleu uriaş din fier

Pentru acest studiu, cercetătorii Gabrielle Englemenn-Suissa şi David Kipping s-au axat pe raza şi masa planetelor. ”Dacă ştim masa şi raza cu precizie, putem compara planetele cu modelele teoretice ale structurii interioare,” a declarat Kipping.

”Problema este că în cazul acestor modele unt prezente patru straturi, un nucleu din fier, mantaua din siliciu, un strat de apă şi un al strat volatil. Aşadar în acest caz există patru necunoscute şi două trăsături ce pot fi măsurate,” a adăugat el.

În cadrul studiului autorii au teoterizat că ansamblul de chimicale din compoziţia fiecărei planete este strict legat de stea, ce poate fi măsurată. ”Având în vedere masa şi raza putem lua în considerare mai multe modele cu nuclee mai mici decât X pentru a putea explica masa şi raza observate,” a declarat Kipping. ”Nucleul nu trebuie să fie mai mare decât X, dar trebuie să aibă cel puţin aceeaşi mărime precum X deoarece altfel modelul nu ar putea fi explicat. În acest caz, X ar trebui să corespundă cu ceea ce numim fracţia razei nucleului,” a adăugat el.

Specialiştii au determinat că mărimea minimă a nucleului în cazul a şase planete este zero. Însă în cazul planetei TRAPPIST-1e au descoperit că nucleul alcătuieşte cel puţin 50% din raza planetei. După cum afirmă şi Kipping, acest lucru ar putea juca un rol esenţial în descoperirea exoplanetelor habitabile, unde TRAPPIST-1e deţine un loc important.