Home » Stiinta » O nouă speranţă pentru viaţa de pe Marte. A fost descoperită bacteria ce este rezistentă la chimicalele găsite pe Planeta Roşie

Autor: Oana Bujor 07.14.2018
Bacteriile ce sunt rezistente la chimicalele de pe Marte au fost descoperite de către cercetători, fapt ce duce omenirea mai aproape de găsirea vieţii pe Planeta Roşie.
Una dintre specii poate rezista temperaturilor extreme şi a chimicalei numite perclorat ce este abundentă în solul marţian. Bacteria descoperită în permafrostul din zona Arctică ar putea supravieţui atât pe Pluto, cât şi pe lunile ce orbitează Saturn sau Jupiter, scrie Mail Online.

Descoperirea oceanelor aflate sub suprafaţa lunii Europa, materialele organice de pe Marte şi regiunile hidrotermale din oceanele lunii Enceladus sugerează că viaţa ar putea exista şi în alte regiuni. Însă acest tip de vietăţi ar trebui să reziste la condiţii extreme. Cercetătorii din cadrul Universităţii Tehnice din Berlin au testat rezistenţa unei bacterii de pe Pământ numită Planococcus halocryophilus. Cercetătorii au supus bacteria sodiului, magneziului, calciului colhidric, cât şi percloratului de potasiu

Chimicala ce scade semnificativ punctul de îngheţ al apei este toxică atunci când există în concentraţie mare. Cercetătorii au descoperit că rata de supravieţuire a bacteriei este extrem de scăzută în cazul percloratului de potasiu. „Bacteriile aflate în soluţii de perclorat cu o concentraţie de 10%, însă se pot dezvolta”, a declarat Jacob Heinz.