Home » Stiinta » Cercetătorii au găsit ”sora” pierdută a galaxiei noastre

Cercetătorii au găsit ”sora” pierdută a galaxiei noastre

Autor: Alexandru Voiculescu 07.31.2018
Cercetătorii au găsit ”sora” pierdută a galaxiei noastre
Savanţii de la Universitatea din Michigan au dedus că galaxia Andromeda, cea mai apropiată galaxie mare, a distrus şi canibalizat o galaxie masivă acum două miliarde de ani.

Deşi a fost în mare parte distrusă, această galaxie masivă a lăsat în urmă multe dovezi: o aură de stele aproape invizibilă mai mare chiar şi decât Andromeda, o bandă de stele şi o galaxie compactă enigmatică, M32. Descoperirea şi studierea acestei galaxii decimate va ajuta astronomii să înţeleagă modul în care galaxiile precum Calea Lactee au evoluat şi au supravieţuit unor astfel de evenimente de coliziune, scrie Phys.

În urma studiului efectuat de Richard D’Souza şi Eric Bell, de la Departamentul de Astronomie din cadrul Universităţii Michigan, şi publicat recent în Nature Astronomy, s-a aflat că M32p a fost sora galaxiei noastre.

M32p era galaxia masivă consumată de Andromeda, iar, în prezent, M32 este o galaxie de dimensiuni reduse care este satelitul Andromedei.

Folosind simulări computerizate, savanţii au putut înţelege că deşi multe galaxii-satelit au fost consumate de Andromeda, multe dintre stele din partea exterioară a galaxiei au ajuns în urma devorării unei singure galaxii.

Galaxia M32p, care a fost asimilată de Andromeda, era de cel puţin 20 de ori mai mare decât orice galaxie care a fuzionat cu Calea Lactee. M32p era masivă, făcând-o a treia cea mai mare galaxie din Grupul Local, după Andromeda şi Calea Lactee.

Studiul ajută la rezolvarea unui mister: formarea lui M32, galaxia-satelit a Andromedei, sugerând că galaxia densă şi compactă este centrul care a supravieţuit surorii Căii Lactee, galaxia M32p.

„M32 este ciudată. Deşi arată ca o galaxie eliptică bătrână, are multe stele tinere. Este un dintre cele mai compacte galaxii din Univers. Nu există o galaxie ca ea”, a precizat Bell.

De asemenea, studiul poate schimba înţelegerea tradiţională a modului de evoluţie al galaxiilor. Au realizat că discul Andromedei a supravieţuit impactului cu o galaxie masivă, ceea ce pune la îndoială teoria conform căreia astfel de interacţiuni ar distruge discurile şi ar forma o galaxie eliptică.

Ce alimentează cea mai luminoasă galaxie?

Cum s-au format galaxiile? O descoperire fascinantă rescrie teoriile curente