Home » Știință » Pericolul ascuns din vasele de gătit: compuşii chimici din acestea pot duce la creşterea în greutate. Există totuşi o modalitate uşoară de combatere

Publicat: 15.09.2018
Chimicalele precum perfluoroalkyl şi polyfluoroalkyl (sau PFAS-uri), găsite în mediu, duc la creşterea în greutate, dar acelaşi studiu realizat de cercetătorii de la Harvard Medical School arată că dieta şi exerciţiile fizice combat efectele negative ale compuşilor chimici.

Cele două substanţe menţionate mai sus sunt chimicale sintetice care au fost folosite într-o varietate de produse, precum vasele de gătit, produse de împachetat mâncare şi produse de curăţat, scrie Live Science.

Acestea se pot acumula şi pot rămâne vreme îndelungată în organism, iar până acum studiile au asociat expunerea la PFAS cu anumite probleme de sănătate, bolile tiroide şi maladii la sistemul reproducător.

În noul studiu, cercetătorii au analizat informaţiile provenite de la 950 de persoane care erau supraponderale sau obeze şi care erau într-o fază incipientă diabetului, unde nivelurile de glicemie erau neobişnuit de mari, dar nu atât de mari încât să fie vorba de diabet.

Persoanele au participat la studiu în perioada 1996-1999, iar miza originală a studiului a fost de a examina dacă un program de slăbire ar preveni sau întârzia instalarea diabetului de tip 2. De asemenea, mostrele de sânge prelevate au fost folosite pentru a măsura nivelul de PFAS. Participanţii au fost monitorizaţi apoi timp de 15 ani.

Cercetătorii au arătat în cadrul noului studiu că nivelurile mai ridicate de PFAS au fost asociate cu creşterea în greutate, dar doar la cei din grupul de control, care au avut un program neadecvat (placebo) de slăbire. În acest grup, fiecare dublare a nivelurilor de PFAS a fost asociată cu o creştere în greutate de 1,8 kilograme după perioada de 9 ani. Pentru cei în grupul cu programul autentic de slăbire, nivelurile de PFAS nu au fost asociate cu schimbarea în greutate.

Cauza majoră a creşterii în greutate. Care este hormonul responsabil de îngrăşare