Home » Stiinta » Au fost descoperite trei noi tipuri de nervi în urechea internă

Au fost descoperite trei noi tipuri de nervi în urechea internă

Autor: Oana Bujor 09.15.2018
Au fost descoperite trei noi tipuri de nervi în urechea internă
Anterior se crede că nervii ce transmit informaţii de la urechea internă către creier provin din două categorii primare şi au două forme: nervi de tip I şi tip II. Însă o analiză recentă a ARN-ului arată că fiecare dintre aceste tipuri de celule sunt mult mai diferite decât se credea anterior.

Se pare că nervii de tip I reprezintă trei tipuri diferite de nervi, necunoscuţi până acum de cercetători. Conform Science Alert, înţelegerea caracteristicilor lor ar putea ajuta la crearea unui model mai bun al modului în are mamiferele percep sunetul ce în cele din urmă poate duce la producerea unor noi medicamente pentru tratarea afecţiunilor auditive.

Cercetătorii din cadrul Institutului Karolinska din Suedia au realizat traiectoria complexă a modificărilor celulare şi chimicale de transmitere a semnalelor din cohlear către creier. Din cărţile de biologie ştim faptul că undele sonore fac să vibreze membrana urechii medii numită timpan, de aici membrana duce la mişcarea celor trei oscioare ale urechii ce sunt legate de cohlee. Aceasta concentrează presiunea undelor asupra micilor perişori ce duc la distorsiuni celulare ce sunt transformate în semnale chimice de către nervi.

Deşi acesta este un proces detaliat, neurologii doresc să realizeze o hartă a procesului de comunicare la nivel molecular pentru a înţelege mult mai bine cum se transformă undele sonore în simfonii ale ciripitului păsărilor, în creierul nostru. Denumirea ştiinţifică a acestor tipuri de nervi este de neuroni ganglionali spiralaţi. Aproximativ 88% dintre ei sunt consideraţi ca fiind de tip I.

În contrast există un număr redus de celule ganglionale spiralate ce au capacitatea de transmitere a semnalelor în două direcţii de aceea se încadrează în tipul II.

Fiecare tip are un rol diferit în cadrul auzului, exercitând o influenţă asupra unor grupuri separate de peri. Specialiştii au decis să studieze forma şi compaziţia chimică a acesor celule. De asemenea, au secvenţiat ARN-ul din celule individuale extrese din şoareci. Reazultatele arată că tipul I nu este de fapt un singur tip.

„Acum ştim că există trei rute diferite către sistemul central auditiv, în locul uneia”, a declarat a declarat liderul grupului Francois Lallemend. Fiecare dintre cei patru neuroni ganglionali spiralaţi: tip Ia, Ib, Ic şi tip II au fost descoperiţi în timp ce îşi realizau sarcina atunci când au fost extraşi din puii de şoarece l-a scurt timp după ce s-au născut. Acest fapt sugerează că nu sunt rezultatul modificărilor mediului.

În timp ce tipul II pare că răspunde stresului de la nivelul urechii, în timp ce subtipurile I ar putea fi responsabile pentru filtrarea diferitelor intensităţi ale sunetului şi zgomotelor din jur.

Câini antrenați să depisteze persoane infectate cu COVID-19 vor fi trimiși pe Aeroportul Sibiu