Home » Știință » Un student a descoperit un obiect unic în Univers. ”Descoperirea a fost complet neaşteptată. Încă suntem puţin şocaţi”

Publicat: 26.10.2018
Un pulsar de 14 milioane de ani care are cea mai mică viteză de rotaţie a fost descoperit de un student doctorand de la Universitatea Manchester. Studiul contestă teoriile actuale cu privire la comportamentul acestor corpuri.

Chia Min Tan, student doctorand la Jodrell Bank Centre for Astrophysics a School of Physics and Astronomy, din cadrul University of Manchester, a făcut parte dintr-o echipă internaţională de cercetători de la Mancester şi de la University of Amsterdam.

Echipa a efectuat observaţii folosind Low-Frenquency Array (LOFAR), cu sediul principal în Olanda. Descoperirile au fost publicate în Astrophysical Journal.

Pulsarii sunt stele neutronice cu o viteză mare de rotire care produc radiaţii electromagnetice în pulsaţii care emană din polii magnetici. Aceste „faruri cosmice” apar ca urmare a unei explozii stelare masive. După o astfel de explozie, rămâne o stea neutronică, un corp extrem de dens cu un diametru de doar aproximativ 200 de kilometri, scrie Phys.

Pulsarul cu cea mai rapidă rotire cunoscut până acum completează o rotire la doar 1,4 milisecunde, adică efectuează 716 rotiri pe secundă sau 42.960 pe minut. Pulsarul cel mai lent completa o rotire în 8,5 secunde.

Noul pulsar, localizat în constelaţia Cassiopeia, la circa 5.200 de ani lumină de Terra, se roteşte la o viteză mult mai lentă, completând o rotire la 23,5 secunde. De asemenea, emisia radio durează doar 200 de milisecunde din perioada totală de rotaţie.

„Emisia radio care provine de la pulsar acţionează precum un far cosmic şi poţi vedea semnalul doar dacă este îndreptat spre tine. În acest caz, impulsul este atât de îngust încât ar putea rata Pământul”, a precizat Chia Min Tan.

Pulsarul are o vârstă de 14 milioane de ani, dar încă are un câmp magnetic puternic. „Descoperirea a fost complet neaşteptată. Încă suntem puţin şocaţi că un pulsar se poate învârti atât de încet şi tot să poată crea pulsaţii radio. Se pare că pulsarii pot fi mai lenţi decât ne-am aşteptat. Acest lucru contestă teoriile noastre cu privire la modul de strălucire al pulsarilor”, a precizat Jason Hessels, coautor al studiului.

Un pulsar aflat la o distanţă de 6.500 de ani lumină a fost fotografiat într-un detaliu fără precedent

Primul pulsar pitic alb a fost descoperit în Univers după o jumătate de secol de cercetări

Caz unic în astronomie care i-a contrariat pe cercetători: o stea a explodat, a supravieţuit, apoi a explodat din nou după 60 de ani

Descoperire remarcabilă cu privire la una dintre cele mai luminoase stele de pe cerul nostru. ”Este foarte aproape să se dezintegreze”

Caravanele medicale au găsit copii subnutriți și cu anemii carențiale în comunitățile rurale vulnerabile
Cine este prima femeie care va conduce forțele armate ale Canadei?
O jurnalistă care a făcut o glumă despre Giorgia Meloni va plăti 5.000 de euro