Home » Știință » Un nou studiu arată o legătură clară între deficienţa de zinc şi apariţia autismului

Publicat: 14.11.2018
Într-un studiu al cercetătorilor de la Stanford University School of Medicine se arată că zincul formează conexiunile sau „sinapsele” dintre celulele cerebrale care apar la începutul dezvoltării fătului printr-o „maşinărie” moleculară complexă codificată de genele de risc ale apariţiei autismului.

Publicate în Frontiers in Molecular Neuroscience, descoperirile nu susţin în mod direct suplimentarea cu zinc pentru prevenirea autismului, dar extind înţelegerea noastră cu privire la anomaliile care stau la baza afecţiuniii, scrie Medical Xpress.

Autismul este asociat cu anumite variaţii de gene implicate în formarea, maturizarea şi stabilizarea sinapselor în timpul dezvoltării”, a precizat Sally Kim, autoarea principală a studiului. „Cercetarea noastră leagă nivelurile de zinc din neuroni – prin interacţiuni cu proteinele codificate de aceste gene – de dezvoltarea autismului”, adaugă cercetătoarea.

Kim şi colegii săi au găsit că atunci când un semnal este transmis printr-o sinapsă, zincul intră în neuron unde poate lega proteinele Shank2 şi Shank3. Aceste proteine pot cauza schimbări în compoziţie şi funcţie a receptorilor adiacenţi ai semnalelor, numiţi AMPAR, aflaţi pe suprafaţa neuronilor la sinapsă.

„În neuronii şoarecilor în dezvoltare, am găsit că Shank2 şi 3 se acumulează la sinapse în paralel cu schimbarea manifestată pentru maturizarea receptorilor AMPAR. Adăugarea unui surplus de zinc accelerează schimbarea”, a precizat Huong Ha, alt autor al studiului.

Cu alte cuvinte, zincul formează proprietăţile sinapselor prin proteinele Shank.

Un tratament revoluţionar pentru autism a fost validat de noi teste