Home » Știință » Găurile negre pot fi portale pentru călătoria în hiperspaţiu, conform unei echipe de fizicieni

Publicat: 13.01.2019
Timp de mai mulţi ani, savanţii au emis teorii conform cărora găurile negre pot fi portale pentru călătoria interdimensională. Dar a existat o problemă: cum s-ar putea apropia un călător hiperspaţial de o găură neagră fără să fie rupt în nenumărate bucăţi de forţa gravitaţională a găurii negre? Se pare că unele găuri negre sunt mai „potolite” decât altele, conform unor fizicieni de la University of Massachusetts Dartmouth.

Dacă o gaură neagră este suficient de mare şi se roteşte suficient de rapid, astronauţii ar avea o călătorie fără probleme până la corp, arată studiul publicat în jurnalul Physical Review D.

„Una dintre cele mai celebre scenarii SF este folosirea unei găuri negre ca portal către o altă dimensiune, perioadă sau chiar către alt Univers”, a precizat Gaurav Khanna, fizician în cadrul proiectului. „Această fantezie poate fi mai apropiată de realitate decât s-a crezut anterior”, a adăugat savantul.

Simulările computerizate au arătat că singularitatea dintr-o gaură neagră cu viteză de rotaţie mare este mult mai slabă decât cele din alte găuri negre, până în punctul în care nu ar distruge o navă spaţială. De fapt, pasagerii nici nu ar simţi forţa exercitată de gaura neagră despre care s-a crezut multă vreme că ar nimici orice lucru care se apropie, potrivit Futurism.

Khana a comparat această trecere cosmică cu trecerea mâinii printr-o flacără. Focul este suficient de fierbinte pentru a topi pielea, dar numai dacă este ţinută acolo un timp suficient, dar vei simţi doar o mică schimbare de temperatură dacă treci suficient de repede.

Cum se formează o gaură neagră?

O gaură neagră uriaşă a fost descoperită în mijlocul Căii Lactee. Este de 100 de mii de ori mai mare decât Soarele

TON 618, cea mai mare gaură neagră descoperită până acum

Ce se întâmplă dacă eşti atras într-o gaură neagră?