Home » Stiinta » Apropiere istorică a cometei interstelare 2I/Borisov de Pământ, în 28 decembrie

Apropiere istorică a cometei interstelare 2I/Borisov de Pământ, în 28 decembrie

Autor: Mihaela STOICA 12.27.2019
Apropiere istorică a cometei interstelare 2I/Borisov de Pământ, în 28 decembrie
Cometa interstelară C/2019 Q4 (2I/Borisov) va fi sâmbătă, 28 decembrie 2019, cel mai aproape de Pământ, în drumul ei prin Sistemul Solar.

Astronomii aşteaptă cu mare interes trecerea lui 2I/Borisov, prima cometă din afara Sistemului nostru Solar observată vreodată şi al doilea obiect interstelar studiat. Cometa va trece la o distanţă de circa 290 milioane de kilometri de Terra (de două ori distanţa dintre Pământ şi Soare), ajungând cel mai aproape de planeta noastră înainte de a părăsi pentru totdeauna Sistemul Solar.

Potrivit specialiştilor NASA, 2I/Borisov va trece prin constelaţiile Crater şi Hydra, iar luminozitatea ei va fi prea slabă pentru a fi văzută fără telescop.

În timpul apropierii de Terra, cometa va trece dincolo de orbita lui Marte, astfel că nu va reprezenta un pericol pentru planeta noastră.

Cometa 2I/Borisov călătoreşte prin Sistemul Solar cu o viteză de 160.934 km/h şi arată precum cometele cu perioade mari de rotaţie. Astronomii care o monitorizează nu i-au stabilit cu exactitate mărimea. Potrivit NASA, este posibil să nu măsoare mai mult de un kilometru, având un nucleu solid, format din apă îngheţată şi dioxid de carbon. Coada ei are o lungime de circa 160.000 de kilometri, aproximativ de 14 ori diametrul Pământului.

Cometa interstelară C/2019 Q4 a fost detectată după ce a intrat în Sistemul Solar, pe 30 august, de astronauţii de la NASA, ESA şi International Scientific Optical Network (ISON). Descoperirea lui 2I/Borisov a fost un mare prilej de bucurie, pentru că era abia al doilea obiect din afara Sistemului nostru Solar detectat, primul fiind un corp misterios, „Oumuamua”, despre care astronomii nu ştiu, de fapt, ce este cu adevărat. „Oumuamua” a fost observat în 2017.