Home » Știință » ESA testează un material neobișnuit pentru habitatele de pe Lună

ESA testează un material neobișnuit pentru habitatele de pe Lună

Credit foto: Shutterstock
Publicat: 28.05.2020

Testele indică faptul că ureea ar putea să crească rezistența structurilor construite pe Lună.

Stabilirea unor colonii pe Marte este unul dintre scopurile care a atras atenția agențiilor spațiale și a oamenilor de știință din întreaga lume. Totuși, până în punctul în care acest vis va putea să devină realitate este important să știm că cercetătorii au de rezolvat o multitudine de probleme.

Printre acestea se numără și cele legate de construirea habitatelor necesare susținerii și dezvoltării unei colonii. Oamenii de știință de la ESA (Agenția Spațială Europeană) au efectuat o serie de teste și au identificat o substanță neobișnuită care ar putea să crească rezistența acestor structuri: urea, notează Futurism.

Cercetătorii explică faptul că folosind materialele disponibile pe Lună, ureea, una dintre substanțele din urina umană, ar putea să reprezinte un liant pentru geopolimeri. Acești geopolimeri, susțin cercetătorii, sunt un amestec de roci selenare și substanțe lichide. Atunci când în acest amestec este adăugată și ureea, structura rezultată se dovedește a fi mult mai rezistentă față structurile pentru care este folosită „rețeta” în care este doar apă.

„Apa este foarte, foarte valoroasă pe suprafața lunară”, explică Marlies Arnhof, cercetătoare a ESA. „Așadar, unul dintre obiectivele noastre principale cu acest studiu a fost reducerea cantității de apă necesară pentru producerea unui geopolimer”.

O soluție limitată

În prezent, oamenii de știință ai agenției încearcă să afle dacă și în ce măsură acești geopolimeri cu uree ar putea să oprească radiațiile cosmice, una dintre problemele presante ale unei colonii spațiale.

Proiectul, după cum recunosc chiar și oamenii de știință, ar o serie de limitări, dintre acestea cea mai evidentă este cea legată de cantitatea de urină necesară pentru producerea ureei care ar putea consolida pereții coloniilor.

Studiul a fost publicat în Journal of Cleaner Production.