Home » Știință » Hubble a trimis o imagine a planetei Saturn extrem de detaliată

Hubble a trimis o imagine a planetei Saturn extrem de detaliată

Credit foto: NASA/ESA
Publicat: 02.08.2020

Telescopul Hubble a petrecut ultimii 30 de ani în orbita terestră realizând unele dintre cele mai faimoase imagine din astronomie.

Telescopul spațial Hubble a reușit în cei 30 de ani de funcționare să ofere unele dintre cele mai importante și mai ușor de recunoscut imagini ale cosmosului. Recent acesta a surprins o imagine detaliată a planetei Saturn, aflată la 1,35 miliarde de kilometri de Terra, notează Science Alert.

Oamenii de știință explică faptul că în prezent, emisfera nordică a planetei Saturn trece prin perioada de vară, ceea ce înseamnă că această parte a planetei este îndreptată către Soare și către Terra.

Trebuie precizat faptul că vara pe Saturn nu se compară cu ideea de vară cu care suntem obișnuiți pe pământ. Mai exact, mare parte din căldura acestei planete provine din interior și atinge în medie -178 grade Celsius.

Noi detalii despre planetă

Aceste noi imagini detaliate ale lui Saturn oferă noi detalii despre fenomenele de la suprafața planetei. Aceste imagini indică o schimbare a culorii, cercetătorii explicând fatul că în emisfera nordică se formează o ușoară pată de culoare roșie.

NASA consideră că acest lucru s-ar putea datora căldurii provocate de lumina soarelui care schimbă circulația atmosferică sau modificării ceții fotochimice de pe planetă. În cintrast, emisfera sudică a planetei pare a fi căpătat o nuanță albăstruie.

„Este uimitor că, de câțiva ani, putem observa schimbări sezoniere pe Saturn”, explică Amy Simon, cercetătoare a Centrului de Zbor Spațial Goddard al NASA.

Hubble a făcut mai mult de 1,3 milioane de observații încă din 1990, când a fost lansat. Majoritatea acestor imagini sunt ale unor galaxii, nebuloase sau stele îndepărtate, dar, ocazional, telescopul face o poză a unei planete mai apropiate de Pământ.