Home » Știință » Un material nou ar putea revoluționa zborurile interstelare

Un material nou ar putea revoluționa zborurile interstelare

Publicat: 09.08.2020

O navă spațială construită dintr-o spumă foarte subțire ar putea ajunge la steaua Proxima Centauri în 185 de ani.

Călătoria i-ar lua navei Voyager 1 73.000 de ani, potrivit NASA. René Heller și colegii lui de la Institutul Max Planck din Germania au propus ideea într-un studiu publicat în jurnalul Astronomy & Astrophysics.

Realizarea prototipului navei cu velă solară ar costa aproximativ 1 milion de dolari, iar lansarea unei misiuni interplanetare ar costa în jur de 10 milioane de dolari.

Vela ar urma să fie construită din aerografit, o spumă foarte subțire care este de 15.000 de ori mai ușoară decât aluminiul. Materialul, cel mai ușor din lume, ar putea fi folosit inclusiv pentru construirea de vele solare.

O navă cu velă solară este o modalitate eficientă pentru explorarea spațiului

Presiunea exercitată asupra unei vele solare de radiaţiile (fotoni) emise de stele este suficientă pentru a propulsa în vid un vehicul. Ideea a fost avansată şi popularizată de astronomul şi astrofiziacianul Carl Sagan. Testele de laborator au arătat că tehnologia este funcţională.

Dacă ar avea o velă cu o grosime de 0,5 mm, vehiculul spațial propus de Heller ar ajunge la planeta Marte în doar 60 de zile și la Pluto în 4,3 ani.

Citește continuarea pe Go4it!

SpaceX va lansa o navă cu pânze solare, imaginată de Carl Sagan