Home » Știință » Un studiu a descoperit o legătură între acest aliment preferat de mulți și un risc crescut de demență

Un studiu a descoperit o legătură între acest aliment preferat de mulți și un risc crescut de demență

Un studiu a descoperit o legătură între acest aliment preferat de mulți și un risc crescut de demență
Sursa foto: Unsplash
Publicat: 28.03.2021

Un studiu recent a descoperit o posibilă legătură între o dietă bogată în carne procesată (bacon, hotdog, etc.) și un risc crescut de apariție a demenței mai târziu în viață.

Probabil nu este surprinzător pentru nimeni că hotdogii, chipsurile și băuturile carbogazoase nu sunt printre cele mai sănătoase alegeri pe care le poți face. Însă, oamenii de știință de la Universitatea din Leeds și Yale au descoperit că ar putea exista o legătură mai specifică între carnea procesată și sănătatea cognitivă decât au crezut experții până acum.

După ce au analizat obiceiurile alimentare și datele genetice ale aproximativ 494.000 de voluntari, cercetătorii au găsit o legătură specifică între carnea procesată și demență. Studiul a fost publicat în The American Journal of Clinical Nutrition. Acesta este primul studiu care distinge între diferite tipuri de carne. Astfel, rezultatele ar putea permite medicilor să ajute pacienții să facă alegeri mult mai sănătoase.

Nu pare să existe o legătură între demență și consumul de carne în general

Interesant este că nu pare să existe o legătură între demență și consumul de carne în general sau între demență și alte tipuri de carne. Cercetătorii au identificat o genă specifică riscului de demență. Însă, prezența acelei gene nu a părut să crească sau să reducă rolul dietei.

Totuși, asta nu înseamnă că trebuie să îți arunci imediat toți hotdogii din frigider. Identificarea unei legături între două lucruri, în acest caz consumul excesiv de hotdogi și afecțiuni neurologice, nu înseamnă neapărat că există o relație cauzală.

De ce este util noul studiu?

De asemenea, cercetările privind nutriția au fost dintotdeauna dificile și susceptibile la tot felul de erori. Asta este adevărat în special atunci când oamenii sunt întrebați ce au mâncat după ce faptul a fost deja consumat, potrivit Futurism.

Însă, noul studiu este util pentru cercetătorii care caută să înțeleagă mai bine modul în care dieta noastră ne influențează sănătatea mai târziu în viață. Desigur, dacă vrei câteva felii de bacon la micul dejun, rămâi fără grijă pentru că s-ar putea să nu fie chiar cea mai proastă idee.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Mai multă brânză și o cantitate moderată de vin, zilnic, ar putea preveni demența mai târziu – studiu

Oamenii de știință au descoperit o formă genetică rară de demență

Tulburarea de stres post-traumatic poate crește riscul de demență

COVID-19 poate provoca o serie de probleme neurologice, precum demenţa sau psihoza – studiu

Ioana Scholler
Ioana Scholler
Ioana s-a alăturat echipei DESCOPERĂ.ro în 2020, fiind atrasă de subiecte ce țin de știință, istorie și natură. Ioana și-a finalizat studiile de licență în Manchester, Marea Britanie, acolo unde a studiat Jurnalism Multimedia, și studiile de masterat în Media, Comunicare Publică și ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Iți recomandăm
Cele mai noi articole
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare