Home » Știință » Primul satelit din lemn va fi lansat anul acesta

Primul satelit din lemn va fi lansat anul acesta

Credit foto: Twitter WISA Woodsat
Publicat: 04.05.2021

Finlandezii vor să lanseze până la sfârșitul anului 2021 primul satelit din lume construit din lemn.

Consorțiul alcătuit din Arctic Astronautics, UPM Plywood și Huld a anunțat că va lansa pe orbită primul satelit din lemn construit vreodată, într-un efort de a înțelege cât de durabil poate fi materialul.

Deși poate părea nebunesc, satelitul, numit WISA Woodsat, se bazează pe un nanosatelit disponibil în prezent pentru pasionații care vor să cumpere și să trimită propriul satelit pe orbită.

Consorțiul vrea să construiască un satelit doar din placaj, acoperit special pentru a face față condițiilor extreme din spațiu.

Pentru a face față standardelor actuale va fi echipat cu o serie de senzori și câteva camere atașate la un stick selfie specializat la condițiile spațiale.

„Satelitul din lemn cu un stick selfie va binedispune și va produce, cu siguranță, zâmbete, dar în esență este un efort științific și tehnologic serios. Pe lângă testarea placajului, satelitul va demonstra comunicațiile radio prin satelit accesibile pentru amatori, va găzdui mai multe experimente tehnologice secundare, va valida platforma Kitsat pe orbită și va populariza tehnologia spațială pentru public”, a afirmat Jari Mäkinen, managerul misiunii WISA Woodsat, citat de IFL Science.

Testarea unei variante extrem de ieftine

Dacă misiunea va avea succes, ar valida lemnul tratat ca o alternativă disponibilă și ieftină pentru utilizare în aplicațiile vehiculelor spațiale. Probabil că NASA nu va trimite sateliți din lemn pe orbită în viitorul apropiat, însă este cu siguranță un concept interesant care va genera mult interes pentru explorarea continuă a spațiului.

WISA Woodsat se bazează pe un nanosatelit actual numit Kitsat, complet funcțional, care poate fi utilizat de universități și pasionați pentru a câștiga experiență în lumea reală a sateliților. Aflat la vânzare pentru aproximativ 1.500 de dolari, Kitsat este utilizat în principal în scopuri educaționale și mai puțin pentru cercetări continue.

Woodsat va fi doar un cub de 10 cm, cu o greutate de 1 kilogram și va fi echipat cu nouă celule solare mici pentru a se menține în viață în orbită. Va fi transportat în spațiu de vehiculul de lansare Electron al Rocket Lab, o rachetă în două trepte care este în funcțiune din 2017. Decolarea ar urma să aibă loc din Noua Zeelandă până la sfârșitul anului.

Lansări spaţiale low-cost folosind baloanele cu aburi