Home » Stiinta » Tehnica de editare genetică CRISPR, folosită pentru prima oară la bordul Stației Spațiale Internaționale

Ioana Matei 08.15.2021
Christina Kock, astronaut de la NASA, desfășurând procedura experimentală la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS). Credit foto: Sebastian Kraves

Astronauții de la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS) au folosit cu succes tehnica de editare genetică CRISPR în spațiu pentru prima oară.

Echipa de cercetători a reușit să folosească tehnica de editare genetică la bordul ISS și a arătat cum poate fi studiat impactul microgravitației asupra ADN-ului. Experimentul în sine a avut loc, de fapt, în 2019. Cu toate acestea, descoperirile au fost în sfârșit publicate la sfârșitul lunii iunie în jurnalul PLoS ONE.

Cercetătorii au reușit, de asemenea, să dezvolte o nouă tehnică pentru studierea reparării ADN-ului în spațiu folosind celule de drojdie. Oamenii de știință ar putea folosi tehnologia CRISPR pentru a crea leziuni extrem de precise asupra celulelor și apoi ar putea observa modul în care acestea se repară singure.

„Astronauții se confruntă cu un risc crescut de leziuni ale ADN-ului”

Descoperirile vor ajuta cercetătorii să înțeleagă mai bine modul în care ADN-ul poate (sau nu) să se repare de unul singur în timpul călătoriilor spațiale.

Astronauții care călătoresc în afara atmosferei protectoare a Pământului se confruntă cu un risc crescut de leziuni ale ADN-ului din cauza radiațiilor ionizante care domină spațiul cosmic. Așadar, strategiile folosite de corp pentru a repara ADN-ul în spațiu ar putea fi deosebit de importante”, arată un comunicat de presă cu privire la descoperirile publicate în jurnalul PLoS.

Implicații considerabile pentru călătoriile spațiale pe termen lung

Veștile au implicații considerabile pentru călătoriile spațiale pe termen lung. Spre exemplu, dacă cercetătorii pot înțelege leziunile cauzate de radiațiile ionizante asupra ADN-ului astronauților, aceștia ar putea să dezvolte metode pentru a-i proteja de aceste pericole, potrivit Futurism.

Odată ce astronauții vor fi mai bine pregătiți și protejați în timpul călătoriilor spațiale, asta înseamnă că vom putea călători mai departe decât am putut vreodată.

Un experiment de editare genetică CRISPR a embrionilor umani s-a sfârșit cum nu se poate mai prost