Home » Știință » Cercetătorii au creat o simulare cu întregul Univers pe care o putem chiar descărca sau explora online

Publicat: 20.09.2021

Astronomia este ceva mai diferită de alte științe pentru că nu avem un eșantion mai mare de 1. Spațiul cosmic conține tot ceea ce putem observa, așa că astronomii nu pot studia universuri multiple pentru a vedea cum funcționează propriul nostru Univers.

Însă, astronomii pot crea simulări computerizate cu Universul nostru. Prin modificarea unor aspecte diferite în simulare, astronomii pot vedea ce roluri joacă materia și energia întunecată în Univers. Iar acum, dacă ești dispus să investești într-un hard drive performant, poți chiar să descarci una dintre aceste simulări.

Simularea Uchuu („univers” în japoneză) este cea mai mare și mai detaliată simulare făcută vreodată cu Universul. Aceasta conține 2,1 trilioane de „particule” într-un spațiu care are o dimensiune de 9,6 miliarde de ani-lumină.

Simularea Uchuu a necesitat o cantitate imensă de putere și stocare computațională

Simularea modelează evoluția Universului pe parcursul a peste 13 miliarde de ani. Simularea nu se concentrează pe formarea de stele și planete, însă analizează comportamentul materiei întunecate în cadrul unui Univers care se extinde.

Simularea Uchuu este îndeajuns de detaliată încât cercetătorii pot identifica totul de la roiuri galactice până la materia întunecată din galaxii individuale. Având în vedere că materia întunecată alcătuiește mare parte din materia Universului, aceasta este factorul declanșator principal al formării galactice.

Un astfel de model detaliat necesită o cantitate imensă de putere și stocare computațională. Oamenii de știință au folosit peste 40.000 de procesoare de computer și 20 de milioane de ore computaționale pentru a genera simularea, iar aceasta a produs peste 3 petabytes (PB) de date.

Universul virtual poate fi explorat și online

Asta înseamnă 3.000 de terabytes (TB) sau 3 milioane de gigabytes (GB) pentru noi, muritorii de rând. Totuși, cu ajutorul comprimării de densitate înaltă, echipa a reușit să-și comprime rezultatele până la 100 terabytes. Chiar dacă reprezintă o cantitate enormă de date, aceasta poate fi stocată pe un singur drive.

Din fericire, dacă nu ai resursele financiare pentru achiziționarea unui astfel de drive, simularea poate fi accesată și online. Echipa Uchuu a publicat datele pe skiesanduniverses.org, acolo unde universul virtual poate fi explorat de toată lumea, scrie Science Alert.

De asemenea, în afară de faptul că este o simulare cosmică detaliată, simularea Uchuu poate fi folosită de cercetători pentru studiile astronomice.

Prima materie din Univers ar fi fost un lichid perfect

Astrofizicienii au simulat structura cuantică primordială a Universului nostru

Cele patru forțe fundamentale ale naturii care controlează orice interacțiune din Univers

Test de cultură generală. Ce înseamnă SOS?
O predicție extraordinară a lui Albert Einstein despre găurile negre a fost confirmată
O structură gigantică ascunsă în adâncurile spațiului pune la încercare înțelegerea Universului
O fetiță de doar 6 luni a primit un transplant rar de plămâni
Comerțul „arme contra petrol” dintre Rusia și Coreea de Nord, lovit de noi sancțiuni
Platforma Temu din China, acuzată că folosește practici ilegale
Mai bine de trei veacuri de când „Lorenzo de Medici” al României îi îndruma pe moldoveni să lupte împotriva otomanilor
Vaccinarea împotriva HPV a prevenit 90% dintre cazurile de cancer de col uterin
Singurul oraș din România în competiția pentru titlul de Capitală Verde Europeană
Cum vor măicuțele de la Notre-Dame-des-Neiges să-și salveze mănăstirea?