Home » Știință » Colesterolul produs în creier pare să joace un rol cheie în dezvoltarea Alzheimer

Credit foto: Unsplash
Publicat: 20.09.2021

Colesterolul produs în creier pare să joace un rol cheie în dezvoltarea bolii Alzheimer.

Colesterolul produs de celulele numite astrocite este necesar pentru a controla producerea de beta-amiloide, o proteină lipicioasă care se acumulează în creierul pacienților cu Alzheimer. Proteina, acumulată în plăci insolubile, este semnul distinctiv al bolii, potrivit oamenilor de știință de la Școala de Medicină a Universității din Virginia și colaboratorilor lor.

Noile descoperiri oferă informații importante despre cum și de ce se formează aceste plăci și pot explica de ce genele asociate colesterolului au fost legate de un risc crescut de Alzheimer. Rezultatele oferă, de asemenea, oamenilor de știință o direcție importantă în încercarea de a preveni boala Alzheimer, notează Science Daily.

„Acest studiu ne ajută să înțelegem de ce genele legate de colesterol sunt atât de importante pentru dezvoltarea bolii Alzheimer”, a declarat cercetătorul Heather A. Ferris, doctor în medicină și șef al departamentului de Endocrinologie și Metabolism de la Școala de Medicină a Universității din Virginia .

Legătura dintre colesterol și Alzheimer

Colesterolul este adesea asociat cu arterele înfundate și bolile de inimă. Organismul produce colesterolul în mod natural, astfel încât poate produce hormoni și poate îndeplini alte funcții importante. Noua descoperire identifică o altă problemă provocată de colesterol și lămurește rolului astrocitelor în boala Alzheimer.

Oamenii de știință știau că aceste celule comune ale creierului suferă modificări dramatice în cazul bolii Alzheimer. Noile rezultate sugerează că astrocitele stimulează dezvoltarea bolii prin producerea și distribuirea colesterolului către celulele creierului, numite neuroni. Această acumulare de colesterol crește producția de beta amiloide, care alimentează acumularea de plăci insolubile.

În Alzheimer, neuronii își pierd capacitatea de a regla beta amiloidele, ducând la formarea plăcilor.

Faptul că producția de beta amiloide este, în mod normal, strict controlată, sugerează că aceasta poate juca un rol important în celulele creierului. Astfel, medicii trebuie să fie atenți în încercarea de a bloca sau elimina beta amiloidele.