Home » Știință » Un nou reactor poate converti aerul marțian în combustibil pentru rachete. „Ca și cum am avea o benzinărie pe Marte”

Credit foto: NASA/JPL-Caltech
Publicat: 11.10.2021

Oamenii de știință spun că au dezvoltat un truc ce poate transforma aerul marțian în combustibil de rachetă, acesta fiind atât de eficient încât o navă spațială nu ar trebui să transporte combustibil adițional pentru misiunea de întoarcere.

Un reactor, folosind noi catalizatori chimici, poate converti cu eficiență dioxidul de carbon în gaz metan și etilenă, transformând, în esență, gaze cu efect de seră într-un element de bază folositor pentru combustibili, stocarea de energie și plastice, potrivit cercetărilor publicate în jurnalul Nature Communications.

Interesant este că reacția la metan este aceeași tehnică pe care Stația Spațială Internațională o folosește pentru a converti aerul irespirabil în combustibil, însă Jingjie Wu, autorul principal al studiului și inginer chimic la Universitatea din Cincinnati, a avut planuri mai ambițioase. Wu a explicat că reactorul poate converti atmosfera bogată în dioxid de carbon a planetei Marte în combustibil de rachetă, fie pentru misiunea de întoarcere a unui echipaj sau pentru a ajuta astronauții să călătorească și mai departe de casă.

„Este ca și cum am avea o benzinărie pe Marte”

„Este ca și cum am avea o benzinărie pe Marte. Poți pompa cu ușurință dioxid de carbon prin acest reactor și poți produce metan pentru o rachetă”, a precizat Wu, într-un comunicat de presă.

Reactorul care poate converti aerul marțian în combustibil pentru rachete. Credit foto: Andrew Higley/UC Creative + Brand

Wu a mai subliniat că o misiune pe Marte ar trebui să transporte doar jumătate din cantitatea de combustibil, astfel reducând drastic greutatea navei spațiale și făcând zborul spațial interplanetar mai ieftin și mai eficient. Însă, sistemul poate avea întrebuințări importante chiar și pe Pământ.

„Avem un exces de energie regenerabilă pe care pur și simplu o aruncăm”

Cercetătorul consideră că tehnologia este o modalitate de a înlătura dioxidul de carbon din atmosferă, astfel ajutând în combaterea schimbărilor climatice. De asemenea, Wu a argumentat că această conversie de la dioxid de carbon în metan ar putea servi drept baterie chimică ce poate face energia regenerabilă, precum cea solară sau eoliană, mult mai sigură.

„Momentan, avem un exces de energie regenerabilă pe care pur și simplu o aruncăm. Putem stoca acest exces în chimicale”, a adăugat Wu.

Roverul InSight a descoperit o strălucire ciudată în atmosfera marţiană, pe timpul nopţii