Home » Știință » Cafeaua produsă în laborator care va concura cu cea naturală. Ce beneficii are

Cafeaua produsă în laborator care va concura cu cea naturală. Ce beneficii are

Credit foto: Unsplash / John Schnobrich
Publicat: 19.10.2021

Din cauza schimbărilor climatice care amenință cultivarea tradițională a cafelei, oamenii de știință finlandezi susțin că au produs cafea din culturi celulare cu o aromă și un gust care seamănă cu cele ale adevăratei plante.

Se pare că Centrul de Cercetare Tehnică VTT din Finlanda a găsit o alternativă sustenabilă pentru a obține boabele de cafea cu ajutorul culturilor de celule plutitoare în bioreactoare, umplute cu un mediu nutritiv utilizat pentru fabricarea diverselor produse de origine animală și vegetală, informează Reuters.

Heikki Aisala, cercetătorul VTT însărcinat cu evaluarea procesului tehnologic, a spus că această cafea celulară nu ar trece, deocamdată, testele standard de gust, dar are mult potențial pentru o industrie globală în valoare de multe miliarde de dolari.

„Nu, desigur, nu seamănă 100%. Are gustul unei combinații de diferite tipuri de cafea. Nu suntem încă acolo cu varietatea comercială, dar cu siguranță seamănă  în acest moment cu cafeaua naturală”, a spus Aisala.

Beneficiile cafelei cultivate în laborator

Culturile de celule cultivate în laborator au oferit o modalitate mai durabilă de preparare a cafelei, ţinând cont de faptul că, din cauza cererii mari, ţările alocă suprafeţe tot mai crescute pentru culturile de cafea, ajungându-se, astfel, la defrişări, potrivit lui Heiko Rischer, șeful echipei de cercetare VTT.

Beneficiile ecologice ale cafelei cultivate în laborator includ utilizarea redusă a pesticidelor și a îngrășămintelor, dar și o necesitate mai mică de a transporta boabele de cafea pe distanțe mari către piețele de desfacere.

În Europa, cafeaua cultivată în laborator ar trebui aprobată în categoria „Alimente noi”, înainte de a fi comercializată.