Home » Știință » Un profesor de la Harvard râde de Elon Musk pentru o greșeală banală cu privire la spațiul cosmic

Publicat: 07.12.2021

Elon Musk a fost pus la punct în ceea ce privește cunoștințele de știință spațială după ce un astronom de la Harvard i-a corectat tweetul despre mașina Tesla Roadster, pe care a lansat-o pe orbită la începutul lui 2018. Profesorul râde de Elon Musk pentru o greșeală banală.

„Mașina mea orbitează în prezent planeta Marte”, a scris Musk pe Twitter, ca parte a unei discuții mai ample, scrie Futurism.

Dar Jonathan McDowell, de la Harvard, care lucrează la Centrul de Astrofizică al universității, nu avea de gând să lase comentariul să treacă neobservat. El râde de Elon Musk, corectându-l cu privire la ceea ce orbitează de fapt mașina, încă atașată de racheta Falcon Heavy care a dus-o în spațiu și, probabil, încă ocupată de Starman, șoferul-manechin care poartă costum spațial.

Profesorul râde de Elon Musk pentru că cel din urmă nu știe ce anume orbitează mașina lui

„Ei bine, nu. Orbitează în jurul Soarelui și, uneori, trece prin orbita lui Marte. Nu e același lucru”, a scris McDowell pe Twitter ca răspuns.

Ați crede că Musk știe ce anume orbitează mașina lui, dar se pare că nu știe. Este greu de spus exact de ce Musk a scris acel tweet.

Poate că a fost o simplificare excesivă pe care a crezut că cititorii ar înțelege-o mai bine sau poate că a crezut că l-au lăsat să scape cu un tweet de marketing care vizează în mod clar marca Tesla. Sau poate că era doar o postare amuzantă, ceva comun la Musk.

Profesorul a calculat traiectoria mașinii

Oricare ar fi cazul, nu există nicio îndoială că McDowell are dreptate – el a calculat traiectoria combinației mașină/rachetă. El a postat pe Twitter o imagine ulterioară care ilustrează traseul orbital al Roadster-ului și a răspuns cu faptul că racheta a încetat să transmită date la câteva zile după lansare.

„Am determinat elementele orbitale la scurt timp după lansare. Legile lui Kepler ne permit să le calculăm pentru timpul prezent”, a scris McDowell pe Twitter.

Unele răspunsuri la tweetul lui Musk păreau îngrijorate cu privire la faptul că Roadster s-ar putea prăbuși pe Marte sau pe Pământ, dar există vești bune. A fost calculat faptul că există doar 6% șanse ca mașina să se ciocnească de oricare dintre cele două planete în următorii un milion de ani și, chiar dacă ar face-o, mașina cel mai probabil ar arde atunci când ar reintra în atmosfera Pământului.

Este bine de știut că, chiar dacă Musk nu știe unde este mașina lui, în prezent nu pune pe nimeni în pericol.

Avionul spațial robotic X-37B al Forțelor Aeriene ale SUA se află de peste 500 de zile pe orbita Pământului

Cea mai gravă coliziune orbitală din 2009. Satelit militar chinez, lovit de deșeuri spațiale

Un fotograf s-a chinuit timp de 12 ani să creeze această imagine absolut uimitoare a galaxiei Calea Lactee

Astronomii au descoperit o „mână de stele” care poate oferi noi detalii despre canibalismul galactic

Arestat, un politician român și-a descris astfel profesia: „fost și viitor ministru”
David Bale, tatăl actorului Christian Bale și unul dintre cei mai mari activiști pentru protejarea mediului și drepturile animalelor
Cromozomul Y evoluează mai repede decât cromozomul X, arată un studiu pe primate
Test de cultură generală. Cum apar deșerturile?
De ce se spune că în Nigeria anvelopele nu mor niciodată
Un bărbat care s-a rătăcit într-o pădure din statul american din California a slăbit 13 kg în 10 zile
Peste 230.000 de oameni, așteptați la Electric Castle. Ce buget are festivalul în acest an?
Apple, luat în vizor de Comisia Europeană. Ce riscă producătorul iPhone?
Un copil de 4 ani a dispărut dintr-un camping și a fost găsit după 22 de ore singur în sălbăticie