Home » Știință » Inhibitoarele de tuse obișnuite, eliberate fără rețetă, pot regla ritmul inimii

Inhibitoarele de tuse obișnuite, eliberate fără rețetă, pot regla ritmul inimii

Publicat: 25.02.2022

Inhibitoarele de tuse obișnuite, eliberate fără rețetă, pot regla ritmul unor celule ale inimii, ceea ce ar putea ajuta la tratarea unei afecțiuni rare numită sindrom QT prelungit.

Descoperirea a fost făcută cu ajutorul celulelor stem prelevate de la pacienții care suferă de această boală.

La persoanele cu sindrom QT prelungit, celulele inimii nu sunt întotdeauna pregătite să producă următoarea bătaie, o situație care poate scoate inima din ritmul normal, ceea ce poate pune viața în pericol. Pentru multe persoane cu QT lung, niciun tratament nu poate corecta celulele inimii sau preveni aritmia, scrie Medical Xpress.

Înțelegerea modului în care aritmiile cardiace umane pot fi oprite este dificil de studiat prin intermediul șoarecilor, așa că Masayuki Yazawa a apelat la celule stem reprogramate derivate de la pacient, care pot fi transformate în celule cardiace în laborator.

Inhibitoarele de tuse și celulele cardiace

Descoperirea legată de inhibitoarele de tuse a început în urmă cu câțiva ani, când Yazawa a descoperit că celulele cardiace din laborator reveneau la un ritm normal atunci când o anumită enzimă era inhibată. Dar medicamentele folosite pentru a inhiba enzima au avut și alte efecte nedorite, cum ar fi toxicitatea hepatică.

„A trebuit să găsim alternative”, spune profesorul Yazawa.

Echipa lui Yazawa a analizat studiile deja publicate pentru a găsi idei și a aflat că enzima ar putea fi inhibată printr-o moleculă intermediară din interiorul celulelor cardiace numită SIGMAR1. Documentarea ulterioară a sugerat că SIGMAR1 ar putea fi vizată de un antitusiv, dextrometorfan.

În noul studiu, echipa lui Yazawa a descoperit că antitusivul, atunci când este adăugat la celulele inimii, a pregătit cu succes celulele pentru următoarea bătaie și a calmat ritmul neregulat al acestora.

Un exemplu frumos al modului în care celulele stem pot fi folosite pentru a descoperi noi tratamente

Inhibitoarele de tuse resetează celulele cardiace ale persoanelor cu sindromul Timothy, o tulburare genetică care provoacă și alte anomalii ale inimii, și ale persoanelor cu forme mai frecvente de sindrom QT lung.

Yazawa avertizează că este prematur să se utilizeze dextrometorfan pentru a trata pacienții cu QT lung; medicamentul are un timp de înjumătățire scurt și ar trebui să fie utilizat pe termen lung, ceea încă ar putea duce la efecte secundare necunoscute.

„Dar studiul nostru arată că medicamentele care vizează SIGMAR1 au potențialul de a trata o gamă largă de pacienți cu sindrom QT lung și vom continua să căutăm opțiuni mai bune”, spune Yazawa.

„Acesta este un exemplu frumos al modului în care celulele stem reprogramate derivate de la pacient (sau celulele stem pluripotente induse) pot fi folosite pentru a descoperi noi tratamente pentru afecțiunile incurabile și îmbunătățesc sănătatea pacientului”, spune dr. Emmanuelle Passegué.

Studiul a fost publicat în Nature Cardiovascular Research.

Planta medicinală care ar fi la fel de eficientă precum ibuprofenul