Home » Știință » Microalgele hrănite cu zaț de cafea pot produce biodiesel cu emisii scăzute

Microalgele hrănite cu zaț de cafea pot produce biodiesel cu emisii scăzute

Foto: @Athena Lam/Unsplash
Publicat: 05.11.2022

Doi cercetători de la Aston University, din Anglia, au produs biodiesel de înaltă calitate folosind microalgele hrănite cu zaț de cafea.

Biodieselul produs de microalgele hrănite cu zaț de cafea a fost realizat de echipa cercetătorilor dr. Vesna Najdanovic și dr. Jiawei Wang.

Doar în Marea Britanie, sunt băute aproximativ 98 de milioane de cești de cafea în fiecare zi, contribuind la o cantitate masivă de zaț, care este procesat ca deșeuri generale, ajungând adesea la groapa de gunoi sau fiind incinerat.

Însă cercetătorii au descoperit că zațul de cafea uzat oferă atât nutrienți pentru hrănire, cât și o structură pe care pot crește microalgele (Chlorella vulgaris sp.).

Ca rezultat, oamenii de știință au reușit să extragă biodiesel îmbunătățit care produce emisii minime și performanțe bune ale motorului și respectă specificațiile din SUA și Europa.

Studiul a fost publicat în Renewable and Sustainable Energy Reviews.

Microalgele hrănite cu zaț de cafea nu au nevoie de alți nutrienți

Până acum, algele au fost cultivate pe materiale precum spuma poliuretanică și nailon, care nu oferă nici un fel de nutrienți. Cu toate acestea, cercetătorii au descoperit că celulele microalgelor pot crește pe zațul de cafea fără a avea nevoie de alți nutrienți externi.

De asemenea, ei au descoperit că expunerea algelor la lumină timp de 20 de ore pe zi și întuneric timp de doar patru ore pe zi a creat biodiesel de cea mai bună calitate, notează Tech Xplore.

Dr. Najdanovic spune că „aceasta este o descoperire în sistemul de cultivare a microalgelor”.

Descoperirea ar putea rezolva unele probleme ale biocombustibililor actuali

„Biodieselul din microalge atașate la zațul de cafea uzat ar putea fi o alegere ideală pentru comercializarea de noi materii prime, evitând concurența cu culturile alimentare”, spune ea.

„În plus, utilizarea acestei noi materii prime ar putea reduce tăierea palmierilor pentru a extrage ulei pentru a produce biocombustibil”, a continuat cercetătoarea.

„În Asia de Sud-Est, acest lucru a dus la defrișări continue și la creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră”, a mai spus ea.

Penele de pinguin ar putea fi secretul pentru tehnologia anti-îngheț

Cercetătorii au construit un robot care ucide gândacii cu un laser foarte puternic

Combustibilul de avioane produs din alcool, o inițiativă a unei companii finanțate de Bill Gates

Cercetătorii au crescut, în premieră, foliculi de păr în laborator. Ce potențial are reușita?