Home » Știință » Excesul de mercur din atmosferă provine din oceane, arată studiile

Excesul de mercur din atmosferă provine din oceane, arată studiile

Publicat: 24.03.2023

O echipă de cercetători de mediu afiliată la mai multe instituții din China și SUA și una din Belgia a descoperit că excesul de mercur din atmosferă provine din oceanele lumii.

Grupul a publicat o lucrare care descrie munca lor în jurnalul cu acces deschis One Earth.

Mercurul este un metal greu, alb-argintiu, care se află în stare lichidă atunci când este la temperatura camerei. Se știe că mercurul este prezent în mediu și în majoritatea plantelor și animalelor. În natură, acesta se găsește în general în zăcăminte sub formă de cinabru; așadar, cea mai mare parte din mercurul găsit în mediu este cauzată de activitățile umane.

Nivelurile de mercur în organism mai mari decât cele normale pot duce la o serie de afecțiuni, cum ar fi anxietate, iritabilitate și depresie. Cercetările anterioare au arătat că cea mai comună formă de otrăvire cu mercur provine din consumul de fructe de mare. În acest nou studiu, cercetătorii au analizat întregul flux global de mercur pentru a afla mai multe despre unde există acesta și în ce cantități.

De unde vine excesul de mercur din atmosferă?

Pentru a obține o perspectivă mai bună asupra fluxului global de mercur, echipa de cercetare a început cu un sistem model cuplat atmosferă-uscat-ocean. Apoi au adăugat date dintr-o varietate de surse care enumerau cantitățile de mercur găsite în locurile de testare, împreună cu informații noi găsite de alți cercetători, care descriu chimia și fizica mercurului în timp ce acesta se mișcă prin mediu, descrie Phys.org.

Modelul a arătat nivelurile estimate de mercur pe tot globul și în atmosferă. Cercetătorii au comparat rezultatele lor cu alte modele de referință și au găsit o diferență majoră. Modelul lor a arătat cu 40% mai mult mercur care intră în atmosferă în fiecare an decât au arătat referințele.

Excesul de mercur din atmosferă, au descoperit ei, provenea din cantitatea estimată a se găsi în oceanele lumii. Modelul lor a arătat un conținut oceanic de mercur mai mare decât se credea anterior și emisii mai mari în atmosferă.

Nivelurile terestre de mercur sunt rar măsurate

Echipa sugerează că nivelurile mai ridicate de mercur din atmosferă se traduc aproape sigur prin mai mult mercur în mediu, ceea ce ar putea pune oamenii în pericol.

Ei observă că măsurarea nivelurilor de mercur în locuri terestre este rară și sugerează că este nevoie de mai multă muncă pentru a izola buzunarele cu niveluri ridicate de mercur și pentru a le curăța.

Poluarea luminoasă urbană este un pericol pentru ecosistemele marine

Castorii accelerează schimbările climatice din Arctica. Fenomenul, observat din satelit

Praful atmosferic ascunde o parte din încălzirea cauzată de gazele cu efect de seră

Care este legătura dintre furtunile de iarnă și încălzirea globală?