Home » Știință » Un asteroid „distrugător de orașe” trece în acest weekend între Pământ și Lună

Un asteroid „distrugător de orașe” trece în acest weekend între Pământ și Lună

Publicat: 25.03.2023

Un asteroid care ar putea distruge orașe va trece inofensiv între Pământ și orbita Lunii în acest weekend, fără să le lovească, oferindu-le în același timp cercetătorilor șansa de a studia obiectul de aproape.

Trecerile apropiate ale asteroizilor sunt obișnuite, dar NASA a spus că se întâmplă rar ca unul atât de mare să se apropie atât de mult și că astfel de evenimente au loc doar o dată pe deceniu. Oamenii de știință estimează că dimensiunea acestui asteroid care ar putea distruge orașe este cuprinsă între 40 și 90 de metri în diametru.

Descoperit în urmă cu o lună, asteroidul cunoscut sub numele de 2023 DZ2 va trece la 515.000 km de Lună sâmbătă (ora SUA), și, câteva ore mai târziu, va depăși Pământul cu aproximativ 28.000 km/h.

Un asteroid care ar putea distruge orașe nu o va face de această dată

Întâlnirea apropiată le va oferi astronomilor șansa de a studia o rocă spațială de la puțin peste 68.000 km distanță. La mai puțin de jumătate din distanța de la Pământ la Lună, asteroidul va fi vizibil prin binocluri și telescoape mici.

„Nu există nicio șansă ca acest ‘distrugător de orașe’ să lovească Pământul, dar trecerea sa apropiată oferă o mare oportunitate pentru observații”, a declarat șeful Agenției Spațiale Europene (ESA), Richard Moissl, într-un comunicat.

Asteroidul va reveni abia peste trei ani

Astronomii de la Rețeaua Internațională de Avertizare privind Asteroizii consideră că aceasta este o oportunitate pentru a studia apărarea planetară pentru eventualitatea sau momentul când va fi descoperit un asteroid periculos care ar putea lovi Pământul, potrivit NASA.

Virtual Telescope Project va oferi o transmisie web live a trecerii apropiate.

Asteroidul nu se va întoarce aici până în 2026. Inițial, părea să existe o mică șansă ca acesta să lovească Pământul la întoarcere, dar apoi oamenii de știință au exclus această posibilitate, notează The Guardian.

Cum arată un apus de Soare pe Marte? Noi imagini spectaculoase de la elicopterul Ingenuity