Home » Știință » O aliniere rară de cinci planete are loc între 25 și 30 martie și va fi ușor de observat

Publicat: 21.03.2023

O „paradă planetară” va avea loc la sfârșitul lunii martie! Jupiter, Mercur, Venus, Uranus și Marte se vor alinia pe cerul nopții alături de Lună începând cu 25 și până pe 30 martie.

Jupiter s-ar putea pierde în apusul Soarelui și lumina sa după data de 28 martie, astfel că ar trebui să încercați din răsputeri să observați această aliniere rară până atunci.

Așadar, dacă încercați să observați toate cele cinci planete pe cerul nopții, ar trebui să aveți în vedere ora, luminozitatea cerului și o vizibilitate cât mai clară. Cele cinci planete vor putea fi văzute cel mai probabil și din orașe. Venus va fi cea mai ușor de observat cu ochiul liber, având în vedere că este al treilea cel mai luminos obiect de pe cer, după Soare și Lună.

Verificați din timp prognoza meteorologică!

Cu toate acestea, alte planete, cum ar fi Uranus și Mercur, ar putea fi mai dificil de observat. Ideal ar fi să fim cât mai departe de luminile orașelor, într-un loc cu cerul întunecat, chiar înainte de apusul Soarelui. De asemenea, ați face bine dacă verificați din timp prognoza meteorologică!

Dacă doriți să vedeți planetele Jupiter și Mercur, trebui să vă uitați aproape de linia orizontului.

Deși multe dintre planete ar trebui să fie vizibile cu ochiul liber, ar fi indicat să folosiți un binoclu sau un telescop pentru a vedea Uranus.

O aliniere rară de cinci planete după apusul Soarelui

Un mod ușor de a identifica planetele este de a insta aplicații pe telefonul mobil cum ar fi Sky Tonight sau SkySafari, care vă pot arăta cu exactitate unde se află fiecare planetă pe cerul nopții.

La scurt timp după ce Soarele dispare după orizont, uitați-vă înspre vest. Acolo, cât mai jos pe cer, Jupiter și Mercur vor apărea una lângă cealaltă, potrivit Science Alert.

Perechea va fi vizibilă timp de cel mult o oră după apusul Soarelui. După aceea, planetele vor dispărea sub linia orizontului și nu veți mai putea să le vedeți. Dar veți putea admira planeta Venus, cel mai luminos obiect de pe cerul nopții, aflat deasupra lui Jupiter, explică NASA.

Cum putem observa Uranus, Venus și Marte?

Uranus va fi în apropiere, deasupra și la stânga de Venus. Cel mai bun moment pentru observarea planetei va fi după ce toată lumina solară a dispărut de pe cer, odată cu Jupiter și Mercur.

Pe de altă parte, Marte va fi ușor de observat și va petrece mult timp pe cer. Planeta Roșie va apărea pe cerul de sud-vest, deasupra Lunii și ușor la stânga sa, începând cu 25 și până pe 27 martie, apoi va ajunge sub Lună, începând cu 28 martie.

Mai mult, dacă veți avea răbdare toată noaptea, sau dacă veți reuși să vă treziți înainte de răsărit, veți putea observa și Saturn la orizontul estic, chiar înainte de răsărit, în zilele de 27 și 28 martie.

„Betonul cosmic” este soluția cercetătorilor pentru construirea de habitate pe Marte

Un obiect cosmic gigantic produce cea mai joasă notă muzicală din Univers

Test de cultură generală. Cum miroase spațiul cosmic?

Un sistem stelar rar prevestește un eveniment cosmic uriaș în așteptare