Home » Știință » Test de cultură generală. De câte ori Pământul a orbitat Soarele?

Test de cultură generală. De câte ori Pământul a orbitat Soarele?

Publicat: 29.12.2023

Planeta noastră se învârte în jurul Soarelui cu o viteză incredibilă. De câte ori Pământul a orbitat Soarele până acum?

Ceea ce ar putea să vă uimească cu adevărat este să aflați de câte ori Pământul a orbitat Soarele. Aceasta poate părea o sarcină dificil de calculat, dar deoarece orbitele planetelor au rămas în mare parte neschimbate pentru cea mai mare parte a existenței lor, tot ce este nevoie este puțină matematică de bază.

Sistemul Solar s-a format acum aproximativ 4,6 miliarde de ani, atunci când Soarele a început să se formeze dintr-un nor de praf lăsat în urmă de exploziile stelare anterioare. În urmă cu aproximativ 4,59 miliarde de ani, s-au născut planetele gigantice, adică Jupiter, Saturn, Uranus și Neptun. Și în urmă cu aproximativ 4,5 miliarde de ani, s-au conturat planetele mai mici și stâncoase, adică Mercur, Venus, Pământ și Marte, potrivit Live Science.

Cum au ajuns planetele pe orbitele lor de astăzi?

Atunci când s-au născut planetele, orbitele lor în jurul Soarelui nu erau la fel ca cele de astăzi (în special cele ale planetelor gigantice). Timp de aproximativ 100 de milioane de ani după formarea primelor planete, a existat o „instabilitate dinamică” între ele, rezultând într-un joc de tracțiune gravitațională între aceste corpuri mari care a făcut ca restul materialului planetar din Sistemul Solar exterior, și chiar unele protoplanete emergente, să fie catapultate în afara sistemului nostru solar, a declarat Sean Raymond, astronom la Laboratorul de Astrofizică din Bordeaux (Franța) și expert în sisteme planetare.

Cu toate acestea, odată ce toate planetele au apărut și au terminat să se ciocnească între ele pentru pozițiile lor, acestea s-au așezat în orbite consistente și stabile care nu s-au schimbat prea mult de atunci.

De câte ori Pământul a orbitat Soarele?

„Pentru 98-99% din viața Sistemului Solar, orbitele planetelor au fost frumoase și stabile”, a spus Raymond. Ca rezultat, putem folosi dinamica orbitală actuală a planetelor pentru a face o estimare destul de precisă a numărului de călătorii făcute în jurul Soarelui, a adăugat el.

Pământul face o orbită în jurul Soarelui într-un an și există de 4,5 miliarde de ani, deci a făcut aproximativ 4,5 miliarde de călătorii în jurul Sistemului Solar.

Cu toate acestea, numărul total de orbite variază foarte mult la celelalte planete, deoarece anii lor sunt fie mai scurți, fie mai lungi decât cel al Pământului.

Peste alte 4,5 miliarde de ani, Soarele se va umfla spre exterior până va ajunge la orbita Pământului și va deveni o stea pitică roșie, ceea ce va distruge Mercur, Venus și Pământul. Celelalte planete ar putea să mai trăiască pentru o vreme dacă nu vor fi arse, dar orbitele lor vor fi probabil schimbate în mod semnificativ.

Cum a început timpul și cum se va sfârși?

Am putea folosi găurile negre ca baterii reîncărcabile sau reactoare nucleare?

Cercetătorii au dezvoltat, în premieră, un nou mod de căutare a materiei întunecate