Home » Știință » Test de cultură generală. Care organ din corpul uman consumă cea mai multă energie?

Publicat: 29.01.2024

Dieta echilibrată este importantă pentru a asigura toată energia necesară organelor noastre. Dar care organ din corpul uman consumă cea mai multă energie?

Care organ din corpul uman consumă cea mai multă energie? Este vorba de creier.

Dintre toate organele noastre, creierul folosește de departe cea mai multă energie, aproximativ 20% din totalul corpului, conform Britannica.

Care organ din corpul uman consumă cea mai multă energie?

Deoarece creierul este bogat în celule nervoase (neuroni), este cel mai solicitant organ din punct de vedere energetic, utilizând jumătate din toată energia de zahăr din corp. Funcțiile cerebrale precum gândirea, memoria și învățarea sunt strâns legate de nivelurile de glucoză și de modul eficient în care creierul utilizează această sursă de combustibil.

Dacă nu există suficientă glucoză în creier, de exemplu, neurotransmițătorii, mesagerii chimici ai creierului, nu sunt produși, iar comunicarea dintre neuroni se întrerupe. În plus, hipoglicemia, o complicație comună a diabetului cauzată de nivelurile scăzute de glucoză în sânge, poate duce la pierderea energiei necesare funcționării creierului și este legată de atenție scăzută și de funcția cognitivă slabă, potrivit Harvard Medical School.

„Creierul depinde de zahăr drept principala sa sursă de combustibil. Nu poate exista fără el”, spune medicul Vera Novak, profesor asociat de medicină la Harvard Medical School (SUA) și medic la Beth Israel Deaconess Medical Center.

Echilibrul glucozei

Cu toate că creierul are nevoie de glucoză, prea multă glucoză poate fi nocivă. Un studiu din 2012 asupra animalelor, realizat de cercetătorii de la University of California, Los Angeles (SUA), a indicat o relație pozitivă între consumul de fructoză, o altă formă de zahăr, și îmbătrânirea celulelor, în timp ce un studiu din 2009, utilizând, de asemenea, un model animal, realizat de o echipă de oameni de știință de la University of Montreal (Canada) și Boston College (SUA), a legat consumul excesiv de glucoză de deficiențe de memorie și cognitive.

Efectele glucozei și ale altor forme de zahăr asupra creierului pot fi cele mai profunde în cazul diabetului, o grupă de boli în care nivelurile ridicate de glucoză din sânge persistă pe o perioadă îndelungată de timp.

Diabetul de tip 1 este o boală în care sistemul imunitar distruge celulele din pancreas care produc insulină, un hormon folosit de corp pentru a menține nivelurile de glucoză din sânge sub control. Diabetul de tip 2, cauzat de factori alimentari și de alți factori de mediu, este o condiție în care celulele devin copleșite de insulină și nu reușesc să răspundă corespunzător; ele devin rezistente la insulină.

Ciudat, dar adevărat! Lacrimile femeilor pot reduce agresivitatea bărbaților

Ce se întâmplă cu dinții tăi pe măsură ce îmbătrânești?

Mii de oameni au suferit supradoze de Ozempic, medicamentul miraculos pentru slăbit