Home » Știință » NASA a anulat o misiune de miliarde de dolari care trebuia trimisă pe orbita Pământului

Ilustrație cu OSAM-1 (jos) în timp ce realimentează satelitul Landsat 7. Sursa foto: NASA
Publicat: 11.03.2024

NASA a anulat o misiune complexă și extrem de scumpă! Nava spațială On-Orbit Servicing, Assembly and Manufacturing (OSAM)-1 era așteptată să folosească un braț robotic și alte instrumente pentru a face plinul satelitului de observație a Pământului Landsat 7.

OSAM-1 ar fi trebuit, de asemenea, să transporte Space Infrastructure Dexterous Robot (SPIDER), care ar fi inclus un braț robotic ușor de 5 metri, conceput pentru a ajuta la asamblarea unei antene pe orbită.

NASA a anunțat că renunță la misiunea OSAM-1 într-un comunicat. Decizia a fost luată în urma unei analize independente care a descoperit provocări tehnice și de cost. De asemenea, analiza a mai arătat că există „o evoluție mai largă departe de realimentarea navelor spațiale”.

O misiune cu numeroase amânări și depășiri de buget

Misiunea a fost afectată de amânări peste amânări și numeroase depășiri de buget, potrivit unui raport SpaceNews, citat de Space.com.

OSAM-1 a fost inițial concepută să coste între 626 și 753 de milioane de dolari, dar totalul estimat a ajuns la 2 miliarde de dolari, potrivit unui raport din octombrie 2023 transmis de inspectorul general al NASA.

Șefii agenției spațiale americane iau în considerare, de asemenea, cum să reducă la minim impactul anulării misiunii pentru forța de muncă de la Centrul Goddard pentru Zbor Spațial din Greenbelt, Maryland.

OSAM-1 ar fi însemnat realimentarea unui satelit nepregătit

Multe companii dezvoltă momentan tehnologii care să ofere servicii satelitare, inclusiv construirea de sateliți ce au capabilități integrate de realimentare.

Asta reduce complexitatea de a face plinul unei nave spațiale aflate pe orbita Pământului. Mai mult, misiunea OSAM-1 ar fi însemnat realimentarea unui satelit nepregătit pentru astfel de operațiuni.

Satelitul guvernamental Landsat 7 a fost lansat în data de 5 aprilie 1999, de la baza Vandenberg a Forțelor Aeriene din California, la bordul unui vehicul Delta-II. La acea vreme, Landsat 7 era cel mai bine calibrat satelit de observație a Pământului, instrumentele sale fiind extrem de precise în comparație cu alte măsurători de la sol. Senzorul satelitului a fost numit „cel mai stabil instrument de observare a Pământului plasat vreodată pe orbită”.

Misiunea științifică nominală a satelitului s-a finalizat în data de 6 aprilie 2022, iar o lună mai târziu Landsat 7 a început o misiune științifică extinsă pe orbită mai joasă, la 697 kilometri.

Un experiment NASA în spațiu a sfârșit în flăcări! Ce s-a întâmplat?

Câte grame de asteroid a reușit NASA să aducă înapoi pe Pământ după 10 ani și 1,2 miliarde de dolari?

NASA se roagă pentru „un miracol” și speră să mai poată salva sonda Voyager 1