Home » D:News » Lemurienii din Madagascar intră în top 25 cele mai periclitate primate (FOTO)

Lemurienii din Madagascar intră în top 25 cele mai periclitate primate (FOTO)

Publicat: 16.10.2012
Chiar dacă în îndrăgitul film Madagascar, lemurieni sunt prezentaţi drept nişte creaturi extrovertite adorabile, în realitate ei au alăturat celor mai ameninţate primate din lume, susţin conservatoriştii.

Un raport realizat de Uniunea Internaţională pentru Conservare a Naturii susţine că lemurienii din Madagascar, de pe coasta de est a Africii, se află pe cale de dispariţie din cauza distrugerilor de habitat şi a braconajului.

Specialiştii au declarat că dintre cele 25 de specii de primate ameninţate cu dispariţia, şase sunt din Madagascar, cinci din Vietnam, trei din Indonezia şi două din Brazilia.

„Raportul subliniază că primatele sunt într-o continuă ameninţare. Chiar dacă, în acest secol, nu am pierdut nicio specie de primate, unele dintre ele se află în stare critică. Lemurienii sunt acum unele dintre cele mai ameninţate mamifere, după ce în ultimii trei ani criza politică din statul în cre locuiesc nu a permis demararea acţiunilor de conservare”, a declarat Christoph Schwitzer, şeful departamentului de cercetare din cadrul Bristol Conservation and Science Foundation (BCSF).

Datele eliberate de specialişti susţine că primatele au fost presate de acţiunile umane precum defrişarea, braconajul şi comerţul ilegal cu specii sălbatice.

Cea ma rară specie de lemurianul din Madagascar, Lepilemur septentrionalis, numit şi lemurul sportiv nordic, mai numără doar 19 exemplare în libertate. De asemenea, specialiştii avertizează că din cele 103 specii de lemurieni, 90 sunt pe cale de dispariţie.

Northern sportive lemur (Lepilemur septentrionalis)