Home » Natură » O fisură a rocilor din apropierea supervulcanului Yellowstone a dus la închiderea URGENTĂ a zonei. Dacă va erupte va provoca moartea instantă a 90.000 de oameni

Publicat: 20.07.2018
La 100 de kilometri de vulcanul Yellowstone a apărut o fisură ce îi îngrijorează pe specialişti. Regiunea Grand Teton National Park a fost închisă pentru ca geologii să poată monitoriza activitatea din zonă.

Momentan, nu se ştie modul prin care a apărut fisura din zona ce se află deasupra supervulcanului Yellowstone. Deşi n-a explodat în ultimii 600.000 de ani, cercetătorii încearcă să înţeleagă mai bine activitatea din zonă pentru a putea prezice o viitoare erupţie

Nu se ştie cât timp va fi închis parcul naţional. „Zonele Hidden Falls şi Inspiration Point sunt momentan închise din cauza pericolului alunecării rocilor”, scriu membrii parcului. „Geologii monitorizează zona pentru a detecta mişcările şi vor evalua riscurile din regiune”, au adăugat ei, citaţi de Mail Online.

Erupţii masive ale supervulcanului au avut loc în urmă cu 2,2 milioane, 1,3 milioane şi 630.000 de ani în urmă.  La ultima erupţie, supervulcanul a produs una dintre cele mai mari explozii de pe Pământ. Aceasta este considerată ca fiind de 2.000 de ori mai puternică decât cea a vulcanului Sain Helens din 1980.

Recent, specialiştii au identificat o „zonă de tranziţie” în cadrul supervulcanului, unde două pungi cu magmă aproape că se întâlnesc. Zona formată ar putea reprezenta combustibilul ce ar alimenta explozia supervulcanului. Zona este compusă din gabro solifidicat, rocă formată din magmă cu temperaturi scăzute, iar cercetătorii sugerează că acelaşi fenomen s-ar putea forma şi în interiorul altor supervulcani din lume.

În cazul în care vulcanul va erupe, o reacţie a magmei, pietrelor, vaporilor, dioxidului de carbon, precum şi a altor gaze va ieşi la suprafaţă şi va crea o formă similară unui dom spart. Erupţia ar putea duce la moartea aproape instantă a 90.000 de oameni. Totodată, un strat de trei metri de cenuşă topită se va aşterne pe o suprafaţă de peste 1.600 de kilometri.