Home » Știință » Cercetătorii au descoperit modul în care somnul poate ajuta în lupta împotriva infecţiilor

Publicat: 17.02.2019
Savanţii germani au descoperit de ce somnul este câteodată cel mai bun medicament. Acesta îmbunătăţeşte capacitatea unor celule ale sistemului imunitar de a se ataşa ţintelor, conform unui nou studiu publicat pe 12 februarie în Journal of Experimental Medicine.

În studiul condus de Stoyan Dimitrov şi Luciana Besedovsky, de la Universitatea Tübingen, s-a arătat cum somnul poate lupta împotriva unei infecţii, în timp ce alte condiţii, precum stresul cronic, poate face corpul mai susceptibil la boli, scrie Medical Xpress.

„Descoperirile noastre arată că somnul are potenţialul de a îmbunătăţi eficienţa răspunsurilor celulelor T, ceea ce este relevant în special la tulburările de somn şi condiţiile caracterizate prin afectarea somnului, precum depresia, stresul cronic, îmbătrânirea şi munca în ture”, a precizat Besedovsky.

Alături de explicarea efectelor benefice ale somnului şi a efectelor negative ale condiţiilor precum stresul, Dimitrov şi colegii săi au studiat posibilitatea elaborării de noi strategii terapeutice care îmbunătăţesc capacitatea celulelor T de a se ataşa de ţinte. Acest lucru ar putea fi util, spre exemplu, în imunoterapia pentru cancer, unde celulele T sunt orientate pentru atacarea şi distrugerea celulelor canceroase.

Cinci mituri despre somn, contrazise de ştiinţă