Home » Știință » Consumul excesiv de cafea crește riscul apariției demenței. Ce înseamnă un consum excesiv de cafea?

Consumul excesiv de cafea crește riscul apariției demenței. Ce înseamnă un consum excesiv de cafea?

Publicat: 01.08.2021

Vești proaste pentru iubitorii de cafea. Un nou studiu a descoperit o legătură între consumul excesiv de cafea și un risc considerabil de apariție a demenței mai târziu în viață.

După ce a analizat istoricul medical al 17.702 de voluntari dintr-o bază de date din Regatul Unit, o echipă de oameni de știință de la Universitatea din Australia de Sud a descoperit o legătură surprinzătoare între consumul ridicat de cafea, șase sau mai multe cești pe zi, și o creștere cu 53% a riscului de demență.

Și nu este vorba doar despre demență. Studiul, publicat în luna iunie în jurnalul Nutritional Neuroscience, mai arată și o legătură între consumul excesiv de cafea și o prevalență mai mare de schimbări fizice în creier și alte boli neurologice. Așadar, descoperirile sunt șocante și arată efectele negative ale unuia dintre cele mai populare substanțe recreaționale din lume.

„Un risc de boli neurologice precum demență și accident vascular cerebral”

„Luând în considerare toate permutările posibile, am descoperit în mod constant că un consum mai ridicat de cafea era asociat în mod semnificativ cu un volum cerebral redus. În esență, consumul a peste șase cești de cafea pe zi ar putea însemna un risc de boli neurologice precum demență și accident vascular cerebral”, a explicat Kitty Pham, autor principal al studiului și neurolog la Universitatea din Australia de Sud.

Cafea este unul dintre acele produse care, alături de vin și ciocolată, pare să fie în continuu implicat în cercetări care arată că va îmbunătăți ori va ruina sănătatea oamenilor. Totuși, cercetările nutriționale sunt extrem de dificile, astfel că diferite studii au tendința să ajungă la concluzii diferite. Însă, cantitatea de date analizată de noul studiu, alături de consumul extrem de ridicat de cafea pe care l-a luat în calcul, pare să îi confere un nivel crescut de credibilitate, scrie Futurism.

„Consumul tipic de cafea este undeva între una sau două cești pe zi”

Cercetătorii au spus că nu sunt siguri de ce consumul atât de ridicat de cafea este asociat cu un risc crescut de demență sau accident vascular cerebral. Însă, aceștia au adăugat că cel mai probabil nu trebuie să ne abținem de la cafeaua zilnică.

„Consumul tipic de cafea este undeva între una sau două cești pe zi, iar consumarea a două cești de cafea pe zi este în regulă. Cu toate acestea, dacă cineva crede că se îndreaptă spre un consum de șase cești de cafea pe zi, poate că a sosit timpul să-și regândească obiceiurile zilnice”, a spus Elina Hyppönen, unul dintre autorii studiului.

Vă mai recomandăm să citiți și:

O specie rară care poate salva cafeaua de la schimbările climatice, redescoperită de cercetători

Consumul zilnic de ceai verde și cafea, asociat cu un risc de deces mai scăzut pentru oamenii care suferă de diabet

Un studiu răstoarnă ce se știa despre cofeină. Te trezește, dar nu îmbunătățește funcția cognitivă

Cum ne trezește, de fapt, cofeina, cel mai folosit psihoactiv din lume?

Ioana Scholler
Ioana Scholler
Ioana s-a alăturat echipei DESCOPERĂ.ro în 2020, fiind atrasă de subiecte ce țin de știință, istorie și natură. Ioana și-a finalizat studiile de licență în Manchester, Marea Britanie, acolo unde a studiat Jurnalism Multimedia, și studiile de masterat în Media, Comunicare Publică și ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare