Home » Știință » Chiar și un singur pahar de alcool poate afecta considerabil sănătatea inimii. Ce arată un nou studiu

Chiar și un singur pahar de alcool poate afecta considerabil sănătatea inimii. Ce arată un nou studiu

Publicat: 12.09.2021

Oamenii de știință încearcă de mult timp să stabilească dacă alcoolul este bun sau rău pentru sănătate.

Spre exemplu, numeroase studii au arătat că un consum de vin pare să prevină și, în același timp, să crească riscul de cancer. Însă, atunci când vine vorba despre cantități moderate, cum ar fi un singur pahar la cină, cercetătorii au presupus mereu că alcoolul are un efect ușor protector asupra sănătății inimii.

Din păcate, noi cercetări de la Universitatea din California, San Francisco (UCSF) contrazic acea presupunere. Se pare că până și un singur pahar de alcool poate crește semnificativ și imediat riscul de dezvoltare a unui ritm cardiac anormal numit fibrilație atrială (FA), potrivit unui studiu publicat recent în jurnalul Annals of Internal Medicine. În cazurile severe, fibrilația atrială poate cauza insuficiență cardiacă și accidente vasculare cerebrale fatale. În scenarii mai puțin extreme, afecțiunea poate fi deosebit de dureroasă și alarmantă.

„Chiar și un singur pahar de alcool poate crește riscul de fibrilație atrială”

„Spre deosebire de ceea ce cred multe persoane, fibrilația atrială nu este asociată doar cu un consum excesiv de alcool. Se pare că până și un singur pahar de alcool poate fi suficient pentru a crește riscul”, a explicat Gregory Marcus, profesor de cardiologie la UCSF și autor principal al studiului, citat de Futurism.

Oamenii de știință știau deja că un consum excesiv de alcool poate duce la fibrilație atrială. Însă, în cadrul unui studiu ce a implicat 100 de pacienți, aceștia au descoperit că un singur pahar a dublat riscul de fibrilație atrială în decurs de câteva ore. Dacă pacienții ar fi avut cel puțin încă un pahar de alcool, acel risc s-ar fi triplat peste valoarea originală. Cu toate acestea, pacienții din studiu aveau deja un istoric de fibrilație atrială, sugerând că un consum moderat de alcool exacerbează însă nu cauzează neapărat afecțiunea cardiacă.

„Cu cât consumi mai mult alcool, cu atât este mai crescut riscul de fibrilație atrială”

Studierea impactului alcoolului asupra sănătății este extrem de dificilă, în special atunci când trebuie să te bazezi pe participanți care să prezinte exact cât și când au consumat. Totodată, orice studiu trebuie să ia în considerare și factori variabili. Însă, studiul din cazul de față a eliminat o parte din dificultăți și a obținut o bază de date mult mai obiectivă. Cercetătorii i-au rugat pe participanți să se supună regulat la teste de sânge pentru măsurarea alcoolului.

„Efectele par să fie destul de liniare. Cu cât consumi mai mult alcool, cu atât este mai crescut riscul de un eveniment acut de fibrilație atrială. Aceste observații oglindesc ceea ce a fost relatat de pacienți de zeci de ani, însă acestea sunt primele dovezi obiective și măsurabile care arată că o expunere modificabilă poate influența șansa apariției unui episod de fibrilație atrială”, a precizat Marcus.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Chiar și cel mai redus consum de alcool ne poate afecta creierul – studiu de la Oxford

Fumatul, consumul de alcool și alte droguri sunt asociate cu boli cardiace premature în rândul tinerilor

Un nou tip de dietă mediteraneană poate reduce considerabil boala ficatului gras non-alcoolic

Consumul excesiv de alcool poate duce la cazuri mai timpurii și mai severe de Alzheimer

Ioana Scholler
Ioana Scholler
Ioana s-a alăturat echipei DESCOPERĂ.ro în 2020, fiind atrasă de subiecte ce țin de știință, istorie și natură. Ioana și-a finalizat studiile de licență în Manchester, Marea Britanie, acolo unde a studiat Jurnalism Multimedia, și studiile de masterat în Media, Comunicare Publică și ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!