Prima pagină Cultura

Selecţia oficială de la Festivalul de Film de la Cannes 2018: lungmetraje de Jean-Luc Godard, Spike Lee, Jafar Panahi concurează pentru Palme d'Or

04.16.2018 | ● Vizualizări: 276
Credit: YouTube/Interesting Feeds     + zoom
Galerie foto (1)

Filme regizate de Jean-Luc Godard, Spike Lee, Jafar Panahi şi Matteo Garrone se numără printre cele 18 lungmetraje care concurează anul acesta pentru Palme d'Or, marele trofeu al Festivalului de la Cannes.

Filmele din competiţia oficială, precum şi cele din afara competiţiei, din secţiunea Un Certain Regard şi proiecţiile speciale au fost anunţate joi, într-o conferinţă de presă care a avut loc la Paris, de directorul artistic al festivalului, Thierry Fremaux, şi de preşedintele evenimentului, Pierre Lescure.

Thrillerul "Everbody Knows", regizat de iranianul Asghar Farhadi, cu Penelope Cruz şi Javier Bardem în distribuţie, va fi proiectat în deschiderea Festivalului de Film de la Cannes, fiind inclus şi în competiţia oficială.

Cea de-a 71-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes va avea loc în perioada 8 - 19 mai.



Anul acesta, preşedintele juriului competiţiei oficiale este actriţa australiană Cate Blanchett. Juriul secţiunii Un Certain Regard va fi prezidat de actorul Benicio del Toro, iar cel al secţiunii Cinéfondation şi pentru scurtmetraje, de regizorul francez Bertrand Bonello.

Prezentăm mai jos lista filmelor din selecţia oficială anunţată joi:

COMPETIŢIE

"Everybody Knows", de Asghar Farhadi
"At War", de Stephane Brize
"Dogman", de Matteo Garrone
"Le Livre d'image", de Jean-Luc Godard
"Asako I & II", de Ryusuke Hamaguchi
"Sorry Angel", de Christophe Honore
"Girls of the Sun", de Eva Husson
"Ash is Purest White", de Jia Zhangke
"Shoplifters", de Hirokazu Kore-eda
"Burning", de Lee Chang-dong
"Capernaum", de Nadine Labaki
"Blackkklansman", de Spike Lee
"Under the Silver Lake", de David Robert Mitchell
"Three Faces", de Jafar Panahi
"Cold War", de Pawel Pawlikowski
"Happy as Lazzaro", de Alice Rohrwacher
"Yomeddine", de A.B. Shawky
"Summer", de Kiril Serebrennikov

Citeşte continuarea pe Mediafax.