Home » D:News » Experiment incredibil! Oamenii pot consuma legume crescute pe Marte

Experiment incredibil! Oamenii pot consuma legume crescute pe Marte

06.29.2016
În viitorul apropiat, oamenii ar putea coloniza planeta Marte. Deşi putem lua cu noi resursele necesare, mult mai indicat ar fi să putem cultiva propriile legume.

Filmul ,,The Martian” ne dovedeşte că acest proces este uşor de realizat,însă realitatea a dezvăluit faptul că foarte puţine experimente au avut succes în realitate.

Cercetătorii olandezi au dezvăluit faptul că au reuşit să obţină patru soiuri de legume şi cereale, comestibile, crescute pe un sol asemănător cu cel de pe Planeta Roşie. În compoziţia ridichiilor, perelor, secarei şi a roşiilor nu au fost descoperite substanţe sau metale periculoase, precum cuprul sau cadmiul, substanţe toxice pentru organismul uman.

,,Aceste rezultate remarcabile sunt foarte promiţătoare. Este important să putem testa cât mai multe soiuri, pentru a ne asigura că următoarele colonii de pe Marte vor avea acces la o gamă largă de alimente,” a declarat directorul proiectului, ecologistul Wieger Wamelink, cercetător la Universitatea din Olanda.

Începând cu anul 2013, cercetătorii au reuşit să dezvolte zece soiuri diferite într-un teren similar cu cel de pe Marte, unele soiuri nu sunt încă sigure pentru consumul uman. Viitoare teste vor fi efectuate pe soiuri adiţionale de cartof, rucola şi năsturel, pentru ca cercetătorii să se asigure că plantele nu vor absorbi din sol metale periculoase. Cultivarea plantelor pe un sol asemănător cu cel de pe Marte reprezintă doar o mică parte din efortul pe care cercetătorii îl fac pentru a afla dacă agricultura pe Marte va fi posibilă.

Bioinginerii ar putea iniţia un program de încalzire globală pe suprafaţa planetei, care va încălzi atmosfera planetei pentru a topi stratul de gheaţă şi probabil ar putea produce un flux de aer curat şi  apă sărată.

Chiar şi pe termen scurt, va fi necesară producerea unei cantităţi uriaşe de apă pentru a întreţine culturile. Există mai multe metode prin care se poate obţine acest rezultat, la scală mică pentru început. Primele misiuni vor aduce de pe Pământ rezerve de apă, ca mai apoi să utilizeze rezervele de gheaţă de pe planetă.

Sursa: Iflscience