Home » D:News » Ultima imagine realizată de Kepler, ”vânătorul de planete”, înainte să rămână fără combustibil

Autor: Oana Bujor 02.08.2019
Pe 30 octombrie 2018, Kepler vânătorul de planete al NASA, a transmis ultimul semnal. În ciuda multiplelor probleme întâmpinate, inginerii au reuşit să păstreze telescopul spaţial funcţional. Anul trecut, însă, vehiculul a rămas fără combustibil.

Misiunea lui Kepler era planificată să dureze 3,5 ani, dar telescopul a funcţionat 9 ani, 7 luni şi 23 de zile, timp în care a revoluţionat modul în care înţelegem exoplanetele. Telescopul a realizat observaţii până în momentul în care şi-a încheiat activitatea, scrie Science Alert.

Atunci când un telescop realizează prima sa imagine, aceasta este denumită ca „prima lumină”. Prima lumină a lui Kepler a fost realizată pe 8 aprilie 2009. Pe de altă parte, ultima imagine a unui telescop poartă denumirea de „ultima lumină” şi a fost realizată pe 25 septembrie 2018.

Sursa-NASA/Ames Research Center

Camera lui Kepler a fost realizată din 42 de dispozitive, senzorii de imagine, fiecare cu o rezoluţie de 1.024 pe 2.200 de pixeli. În ultima imagine realizată de Kepler pot fi observate câteva pătrate goale ce prezintă locuri în care camera s-a defectat de-a lungul timpului. „Pentru ultima imagine realizată de Kepler, telescopul era îndreptat către constelaţia Vărsătorului”, a notat Alison Hawkes din cadrul NASA.

„A înregistrat o parte din sistemul TRAPPIST-1 şi câteva dintre planetele sale solide, iar trei dintre ele ar fi lumi temperate. Un alt punct al imaginii este sistemul GJ9827, o stea luminoasă ce găzduieşte o planetă considerată importantă pentru viitoarele misiuni de explorare”, a adăugat Hawkes.

Kepler a fost înlocuit de telescopul spaţial TESS în august 2018, aşadar pentru o scurtă perioadă de timp telescoapele au funcţionat simultan.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarle articole: