Home » D:News » Un asteroid „potențial periculos”, mai mare decât două terenuri de fotbal, va trece pe lângă Pământ luni

Publicat: 13.09.2020

Un asteroid mai lat ca două terenuri de fotbal va zbura pe lângă Pământ luni, 14 septembrie, potrivit Centrului NASA care studiază obiectele din apripierea Pământului.

Roca spațială, cunoscută sub numele de 2020 QL2, are mai mult de 120 de metri în diametru, potrivit estimărilor făcute de specialiștii NASA. Se așteaptă să zboare pe lângă Pământ luni, 14 septembrie, la 18:50 (ora României), cu o viteză de peste 38.000 km/h și la o distanță de 6,76 milioane de kiliometri.

Prin comparație, satelitul natural al Terrei, Luna, se află la 384.400 km de Pământ.

Asteroidul 2020 QL2 este considerat „potențial periculos” de NASA, având în vedere dimensiunea și distanța de Pământ, deși nu are aproape nicio șansă să lovească planeta, notează Fox News.

Corpurile NEO „potențial periculoase” sunt definite ca obiecte spațiale care se încadrează în 0,05 unități astronomice (7,4 milioane de kilometri) și măsoară mai mult de 140 de metri în diametru. Potrivit unui raport din 2018, elaborat de Planetary.org, există mai mult de 18.000 de NEO în jurul Terrei.

De șase ori mai mare decât cel care a căzut la Chelyabinsk

Asteroidul 2020 QL2 a fost detectat pentru prima dată în 14 august anul acesta. La un diametru de 120 de metri, dacă s-ar ciocni cu Pământul ar fi un eveniment mult mai catastrofal decât cel de la Chelyabinsk din februarie 2013, când un meteorit de 20 de metri a explodat peste localitatea din Rusia, spărgând ferestrele din șașe orase și rănind cca. 1.500 de oameni.

Oamenii de știință monitorizează peste 2.000 de asteroizi și comete care ar putea amenința Pământul, de când o rocă spațială de dimensiunea unei mașini a trecut nedetectată pe lângă Terra la începutul lunii august.

S-a apropiat de planeta noastră la o distanță de 2.950 de kilometri, fiind catalogat cel mai apropiat obiect din istorie care a zburat pe lângă Pământ.

Un asteroid mai mare decât Marea Piramidă din Giza va trece pe lângă Pământ duminică