Home » D:News » Inginerii ruși proiectează un robot care să studieze mediul extrem de pe Venus

Inginerii ruși proiectează un robot care să studieze mediul extrem de pe Venus

Foto: Paul Byrne/NASA/JPL
Publicat: 09.04.2023

Cercetătorii de la Universitatea Tehnică de Stat Bauman din Moscova au proiectat un robot potrivit pentru a explora mediul extrem de pe Venus.

Georgy Shcheglov, director adjunct al Departamentului de Sisteme Aerospațiale din cadrul Centrului de Învățământ Superior, a declarat că noua mașinărie va putea face față condițiilor climatice dificile ale planetei, temperaturilor și presiunii ridicate, precum și atmosferei acide.

În trecut, aceste condiții au afectat negativ orice fel de roboți care au aterizat pe obiectul celest, ceea ce a dus la distrugerea aproape imediată a acestora, potrivit Interesting Engineering.

Noul robot va face salturi pe Venus

Noul robot nu doar că va supraviețui pe Venus, dar va putea, de asemenea, să se deplaseze prin salturi pe planetă, pe distanțe de până la 500 de metri.

În prezent, doar o singură navă spațială dedicată studiază Venus, iar ultima misiune robotică a NASA care a vizitat planeta, numită Magellan, s-a încheiat în 1994.

Totuși, atât NASA, cât și Agenția Spațială Europeană (ESA) au anunțat în iunie 2021 noi misiuni care să studieze planeta.

Nu se știe încă dacă robotul rusesc va face parte din aceste misiuni. Cea mai complicată parte a includerii robotului ar fi probabil modul în care acesta ar trebui să ajungă pe suprafața planetei.

Noi misiuni care vor studia suprafața lui Venus

Misiunile NASA se vor numi VERITAS și DAVINCI, în timp ce misiunea ESA se va numi EnVision. VERITAS va fi lansată în 2027 și are drept scop să ofere cercetătorilor prima imagine a suprafeței lui Venus de la încheierea misiunii Magellan.

Misiunea va căuta să colecteze date despre compoziția rocilor, activitatea geologică și nucleul planetei.

Totodată, VERITAS va găzdui harta emisivității lui Venus, care va fi completată de un zbor aproape dublu pe EnVision.

Între timp, DAVINCI, a cărei lansare este prevăzută pentru 2030, este compusă dintr-o navă spațială principală și o sondă atmosferică. Aceasta se va concentra pe atmosfera lui Venus.

Telescopul Hubble a descoperit că inelele lui Saturn încălzesc atmosfera planetei

Planetele alcătuite din materie întunecată ar putea exista cu adevărat. Cum le putem găsi?

Chiar și vulcanii inactivi pot elibera gaze care schimbă clima în atmosferă

Test de cultură generală. De ce nu vom putea păși niciodată pe Jupiter, Saturn, Uranus sau Neptun?