Prima pagină D:News

Pastila care tine loc de somn

Redactia Descopera.ro | 10.27.2009 | ● Vizualizări: 1884
Pastila care tine loc de somn     somn, odihna, pastile, neuroni, insomnie + zoom
Galerie foto (1)

Un grup de cercetatori a descoperit cum pot fi eliminate efectele carentei de somn asupra performantelor intelectuale; prin urmare, in viitor, o pastila ne-ar putea face sa ne simtim odihniti chiar si atunci cand n-am dormit.

Somnul este extrem de important pentru creierul uman, numeroase studii demonstrand ca, atunci cand dormim insuficient, capacitatile noastre cognitive scad. Ba mai mult, un studiu al cercetatoarei Elizabeth Gould de la Universitatea Princeton a demonstrat recent ca lipsa somnului "micsoreaza" creierul, adica reduce numarul de neuroni din hipocamp.

In timpul unui studiu realizat pe soareci de echipa lui Ted Abel de la Universitatea Pennsylvania din Philadelphia, cercetatorii au constatat ca, atunci cand cobaii dorm mai putin, in hipocampul lor (circuit cerebral crucial pentru procesele de invatare si memorie), cresc nivelurile enzimei PDE4 si scad cele ale unei molecule extrem de importante pentru memorizarea de noi informatii, denumite cAMP.

Atunci insa cand neurologii au restabilit experimental conditiile moleculare normale ale hipocampului, reducand nivelurile de PDE4, cele ale enzimei cAMP au crescut, iar soarecii nu au mai resimtit niciun efect al lipsei de somn, conservandu-si capacitatile normale de invatare. Prin urmare, cred acum cercetatorii americani, s-ar putea crea un medicament capabil sa moduleze concentratia de PDE4 la toti acei oameni care sufera de insomnie si ale caror capacitati cognitive sunt afectate.
Sursa: La Stampa