Prima pagină D:News

D:News

Genomul uman, influentat de poligamie
    09.29.2008 |

In istoria umanitatii, un numar relativ redus de oameni pare sa-si fi adus contributia, mai mult decat ceilalti, asupra bagajului genetic comun, conform unui studiu al variatiilor AND realizat de oamenii de stiinta de la Universitatea Standford din California.

Artefact vechi de 3000 de ani, descoperit in Egipt
    09.29.2008 |

Consiliul Antichitatilor din Egipt sustine ca arheologii au dezgropat aici un cap de granit rosu, vechi de 3000 de ani, despre care se crede ca reprezinta portretul din cea de-a 19-a Dinastie, a Faraonului Ramses II, anunta CNN.

Cea mai veche roca din lume, descoperita in Canada
    09.29.2008 |

O echipa de geologi din Canada crede ca a descoperit cele mai vechi roci de pe Pamant, in nordul Quebecului, anunta publicatia online NewScientist.

Bacteriile care transforma zaharul in plastic
    09.29.2008 |

O companie din San Diego a anuntat ca detine tehnologia necesara pentru a obtine produse din plastic, fara a mai apela la ingredientele pe baza de petrol. Secretul lor? Zaharul, apa si o bacterie, care vor facilita obtinerea de 1,4 butanediol (BDO), componenta chimica de baza in productia de plastic.

A fost inventata bicicleta actionata de baterii solare
    09.29.2008 |

Designerul Miroslav Miljevic, din cadrul firmei londoneze Z & Co Design, a prezentat presei recent, noul concept de bicicleta actionata exclusiv prin baterii solare. Noua inventie a facut furori in cadrul Expozitiei de Tehnologii Nepoluante din Londra.

Dispar jumatate din broastele Europei
    09.29.2008 |

Mai mult de jumatate din speciile de amfibieni care populeaza raurile, lacurile si baltile cu apa dulce din Europa sunt amenintate cu extinctia totala, conform unor date recente puse la dispozitia opiniei publice de zoologii britanici.

Poti rezista unui meniu de explorator?
    09.29.2008 |

Un restaurant britanic ofera pentru pretul de 75 lire sterline portia, acelasi fel de mancare servit in fiecare zi de Sir Ernest Shackleton, in timpul aventurilor sale in Antarctica. Singura problema este ridicata de cele 6 000 de calori ascunse intr-un singur meniu, fara de care exploratorii antarctici din secolul trecut nu ar fi putut supravieti in temperaturile extrem de reci de la Polul Sud.

CUM SA ASCULTAM MUZICA, un atelier interactiv cu dirijorul Tiberiu Soare

Din 20 octombrie, la Fundatia Calea Victoriei

• Energia neagra: doar o iluzie?
    Energia neagra, doar o iluzie?
    09.29.2008 |

Energia neagra se afla in centrul celor mai mari mistere ale fizicii moderne, insa noua teorie a cercetatorilor de la Oxford, conform careia prezenta ei este doar iluzie, este pe cale sa dea nastere unor controverse puternice in lumea stiinfica.

Animalele evolueaza pentru a infrunta incalzirea globala
    09.26.2008 |

Nu toate animalele vor avea de suferit de pe urma incalzirii globale si a modificarilor climatice majore care ameninta Terra, declara cercetatorii de la Queen's University din Belfast. Acestia au descoperit faptul ca fitoplanctonul din nordul Atlanticului se adapteaza rapid in fata noilor schimbari climaterice.

Internetul poate ramane fara adrese web in doi ani
    09.26.2008 |

Lumea se poate confrunta cu o problema neasteptata, terminarea adreselor web in mai putin de doi ani, au anuntat ieri creatorii World Wide Web, citati de publicatia britanica DailyMail.

A fost descoperit cel mai mic dinozaur din America de Nord
    09.26.2008 |

Un dinozaur de marimea unui pui de gaina, care se hranea cu termite, este stramosul furnicarilor de astazi. Noua specie, denumita Albertonykus este cea mai mica specie de dinozaur descoperita pana in prezent pe teritoriul Americii de Nord, si face parte din grupul Alvarezsaurus, intalnit in Asia si America de Sud.

Nudistii britanici au fost salvati de o pasare rara
    09.26.2008 |

Nudistii britanici care frecventau plaja din Eastney, Porstmouth erau in pericol sa-si piarda locul traditional de intalnire datorita companiei britanice Qinetiq care intentiona sa constuiasca pe plaja 131 de apartamente de lux. Insa plaja nudistilor a fost salvata de o mica pasare cantatoare din specia silviei Dartford (Sylvia undata).

O “fantoma cosmica”, descoperita din sufragerie
    09.26.2008 |

Hanny van Arkel, o profesoara din oraselul olandez Heerlen, studia cateva fotografii ale galaxiilor pe Internet, in August 2007, cand, a observat uimita, intr-una din ele, un obiect ciudat pe cerul noptii: o masa gazoasa luminoasa, cu o imensa gaura in mijloc.

Antidepresivele au efecte devastatoare asupra vietii sexuale
    09.26.2008 |

Cercetatorii americani afirma cu certitudine ca medicamentele antidepresive administrate zilnic milioanelor de barbati din intreaga lume, au un efect devastator asupra calitatii spermei acestora.

“Firimituri” cosmice, in urma unei coliziuni planetare
    09.26.2008 |

Undeva in spatiul cosmic, in aproperea unei stele indepartate, doua planete asemanatoare Terrei au intrat in coliziune si s-au dezintegrat, pretind astronomii. Scenariul usor speculativ se bazeaza pe descoperirea unor resturi planetare: un inel dens de ramasite, identificat in jurul unei stele inconjurate de o cantitate de “praf cosmic” de un million de ori mai mare decat cea care graviteaza in jurul Soarelui.

Fermele zgarie-nori, solutia viitoarei crize a alimentelor
    09.26.2008 |

Noul concept se vrea o solutie adaptata atat lipsei de spatiu din marile aglomerari urbane, cat si un raspuns fata de asteptata criza a alimentelor care va lovi puternic in viitorul apropiat intregul mapamond. Ideea zgarie-norilor unde se practica agricultura apartine profesorului Dickson Despommier de la Columbia University.

O minge de ping-pong salveaza viata unei fetite
    09.26.2008 |

Costa numai 2 dolari si pana acum a fost considerata doar putin mai mult decat o jucarie. O simpla minge de ping-pong o tine insa in viata pe micuta Mackenzie Argaet, in urma operatiei de transplant de ficat pe care a suferit-o.

Viata terestra nu vine de pe Marte
    09.26.2008 |

In 1996, controversata descoperire a ceea ce pareau sa fie fosile martiene descoperite intr-un meteorit din Antarctica, a provocat dezbateri aprinse in mijlocul comunitatii stiintifice. Ideea ca forme de viata ar putea supravietui pe bucatile de roci aruncate in spatiu, lasa deschisa posibilitatea ca insasi viata pe Pamant sa fie de provenienta martiana.

Marea Britanie face dezvaluiri socante despre existenta OZN-urilor
    09.26.2008 |

„Extraterestrii exista in realitate”, declara Alan Turner, in varsta de 64 de ani, comandant in retragere al serviciului RAF (Royal Air Force) din Marea Britanie. Englezul sustine ca in 1971 a fost martorul aparitiei unei intregi flote OZN dar ca, pana in prezent, Ministerul britanic al Apararii i-a interzis sa vorbeasca despre acest lucru, anunta mai multe publicatii britanice.

Introducere in fotografie, un atelier interactiv cu Marius Iacob

Din 15 Octombrie la Fundatia Calea Victoriei

China cucereste spatiul
    09.26.2008 |

China a facut primul pas catre cucerirea spatiului, trimitand trei reprezentanti ai acestei natiuni intr-o misiune riscanta de orbitare in jurul Pamantului.

Recif vechi de 650 de milioane de ani, cheie a evolutiei
    09.25.2008 |

Cercetatorii au descoperit in sudul Australiei un recif vechi de 650 de milioane de ani, care s-a aflat sub ape si ar putea furniza informatii noi despre primele urme ale vietii pe Pamant.

Nivelul marilor anunta cresteri dramatice
    09.25.2008 |

Potrivit unor previziuni sumbre desprinse dintr-un raport al Universitatii scotiene Dundee, nivelul marilor din zona Scotiei va creste cu pana la 30 cm in preajma anului 2080.

Fosilele vorbesc despre un exod urias din mare pe uscat
    09.25.2008 |

Fosile recent descoperite ale primelor animale de uscat dezvaluie ca tarmurile au fost populate cu mai multe creaturi taratoare decat se crezuse pana in prezent.

Aparitii stranii pe cerul Australiei
    09.25.2008 |

Trei turisti europeni, alaturi de trei localnici din Australia au fost socati de aparitiile luminoase de pe cer care au fost vizibile timp de doua seri in apropierea statiei metorologice Muckaty din nordul continentului, anunta prestigioasa publicatie australiana NT News.

Nici Soarele nu mai e ce-a fost
    09.25.2008 |

Vanturile solare nu mai sunt atat de puternice si de zgomotoase ca alta data, anunta NASA, in urma unor date furnizate de o sonda aflata intr-o misiune de cercetare in apropierea Soarelui.

Greselile savantilor fata de dinozauri
    09.25.2008 |

Conform unor noi studii taxonomice, circa 135 de ani de controverse si confuzii au lasat nomenclatorul tuturor dinozaurilor descoperiti pana in prezent intr-o adevarata dezordine. Seria confuziilor intre specii precum si cazurile de greseli in clasificarea unui dinozaur in carnivor, erbivor, reptila sau pasare, este de-a dreptul coplesitoare, afirma paleontologii britanici din cadrul Universitatii din Bristol si ai Royal Society.

Veriga lipsa a gaurilor negre a fost descoperita
    09.25.2008 |

Cercetatori din cadrul Universitatii Durham au descoperit “veriga lipsa” dintre gaurile negre de dimensiuni mici si cele de care ating proportii imense. Pentru prima data in istoria astronomiei, savantii au studiat o puternica emisie de raze X dintr-o gigantica gaura neagra aflata intr-o galaxie situata la 500 milioane ani lumina de Terra.

Noi forme de viata descoperite in morminte antice
    09.25.2008 |

Asociate cu fenomenul mortii, catacombele se pot dovedi adevarate izvoare de viata, sustin cercetatorii italieni de la Universitatea din Messina. Acestia au reusit sa identifice doua bacterii total necunoscute, in peretii unuia dintre cele mai vechi cimitire subternae din Italia, anunta ScienceDaily.