Home » Istorie » Testele ADN asupra mumiilor egiptene scot la iveală originea surprinzătoare a egiptenilor antici

Publicat: 01.06.2017
Pentru prima dată, un grup de cercetători a analizat ADN-ul de la un număr mare de mumii, folosind o metodă pe care o consideră sigură, nefiind riscul de contaminare.

Într-un studiu publicat pe 30 mai în jurnalul Nature Communications, savanţi au analizat materialul genetic a 151 de mumii egiptene, care au fost îngropate din 1400 î.e.n. până în 400 e.n., scrie Newsweek.

Aceştia au descoperit că materialul genetic al mumiilor prezenta mai multe similarităţi cu popoarele antice din Orientul Apropiat şi al popoarelor de pe coasta estică a Mării Mediterane, precum Israelul şi Palestina, decât cu populaţia actuală a Egiptului.

De asemenea, analiza sugerează că „invaziile nu au avut un efect atât de mare asupra bazinului genetic decât se credea anterior”, conform autoarei studiului Verena Schuenemann de la Universitatea Tübingen.

Studiul arată şi o legătură genetică între egiptenii antici şi popoarele neolitice din Asia Mică şi Europa.

Astfel, „cercetarea a avut succes acolo unde alte studii asupra ADN-ului mumiilor au eşuat”, precizează Hannes Schroeder, paleogenetician la Universitatea din Copenhaga care nu a fost implicat în studiu.

Mumiile provin din situl arheologic Abusir el-Meleq, situat lângă fluviul Nil, în centrul Egiptului antic. Întrucât toate mumiile provin din aceeaşi zonă, cercetătorii precizează că rezultatele nu pot fi generalizate pentru alte zone din sudul şi nordul Egiptului, care au fost mai mult sau mai puţin afectate de cuceriri şi invazii.

Cel mai mare faraon al Egiptului Antic

De ce preferau egiptenii să facă sex vara?

Figura lui Meritamun, o tânără aristocrată din Egiptul Antic, reconstituită după mai bine de 2.000 de ani