Home » Lumea digitala » Alphabet, compania care deține Google, construiește un robot fermier

Alphabet, compania care deține Google, construiește un robot fermier

Autor: Adrian Popovici 10.22.2020
Alphabet, compania care deține Google, construiește un robot fermier
Unul dintre start-up-urile deținute de Alphabet lucrează la un robot care va putea efectua unele sarcini agricole. Credit foto: Mineral

X – Moonshot Factory, un start-up condus de compania-mamă a Google, Alphabet, lucrează la prototip de roboți-fermieri, concepuți pentru a ajuta la creșterea a unei game largi de culturi de la căpșuni până la soia. Într-o postare pe blog, Elliot Grant, cel care conduce acest start up, a explicat faptul că se lucrează la un nou proiect numit „Mineral”, o suită de instrumente hardware și software care analizează „complexitatea lumii plantelor”, notează Futurism.

Experții explică faptul că scopul proiectelor derulate de către X Moonshot Factory este acela de obține o mai bună înțelegere asupra proceselor biologice și fizice care au loc în agricultură pentru ca, în cele din urmă, să o poată folosi pentru a crea software-uri și roboți. Inginerii care lucrează la acest proiect numesc această abordare „agricultură computațională”.

Roboții fermieri

Plant Buggy, este un mic rover, care amintește de echipamentele NASA și care examinează peisajul de pe Marte, care poate „colecta informații de la nivelul plantei”, cum ar fi identificarea trăsăturilor dorite sau nedorite pe care le poate avea o anumită plantă.

„Prin combinarea imaginilor colectate de Buggy de la nivelul plantei cu alte seturi de date, cum ar fi imagini prin satelit, date meteo și informații despre sol, echipa este capabilă să creeze o imagine completă a ceea ce se întâmplă pe teren și să folosească învățarea automată pentru a identifica modele și informații utile în modul în care plantele cresc și interacționează cu mediul lor ”, au scris inginerii proiectului site-ul startup-ului.

Membrii proiectului Mineral speră că instrumentele lor vor permite prezicerea modului în care plantele răspund la medii diferite și cum ar putea fi prezis mai bine randamentul unei anumite culturi, urmărind cu precizie creșterea plantelor în timp. Micul start-up este încă „în curs de dezvoltare” conform site-ului său web, dar deja „învață de la crescătorii și cultivatorii inovatori din Argentina, Canada, SUA și Africa de Sud”.