Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Cum vâneaza bufniţele?

Cum vâneaza bufniţele?

Autor: Alexandra PELE 05.09.2015
Cum vâneaza bufniţele?
Bufniţele sunt păsări de pradă. Mai mult, ele sunt printre cele mai bune păsări de acest gen de oriunde, ca şi cum tot corpul bufniţelor a fost făcut pentru a le ajuta la vânat.

Bufniţa are gheare puternice, sub formă de ace, care se închid peste pradă, precum fălcile unei curse. Gheare au un pinten cu ajutorul căruia bufniţa îşi poate schimba poziţia înainte sau înapoi.

Majoritatea speciilor de bufniţe au ochi mari, care le ajută să vadă mai bine în timpul serii şi nopţilor, la lumina lunii, decât în timpul zilei. Bufniţa are urechi mai bune decât orice altă pasăre. Cele două urechi ale sale pot avea diferite forme şi sunt ascunse sub penele de la picioare.

Bufnţia are marginile penelor de pe aripi moi şi „blănoase”. Zborul bufniţei va fi, astfel, mai puţin zgomotos şi mai util la vânătoare. Deşi nici măcar bufniţa nu poate vedea întuneric complet, dar poate observa obiecte în nopţile pe care oamenii le numesc „complet întunecate”.

Bufniţa vânează cel mai bine la răsărit, apus sau în nopţile cu luna vizibilă. Poate auzi fuga unui şoarece pe pământ de la mulţi metri distanţă. Atunci când o bufniţă îşi aude prada aşezându-se, îşi împrăştie aripile şi pielea care le acoperă urechile. Astfel, se formează o pâlnie uriaşă, care adună până şi cele mai estompate sunete. După ce îşi localizează prada după sunet, bufniţa atacă rapid şi direct cu aripile silenţioase şi îşi prinde prada cu ajutorul ghearelor.

Bufniţele se hrănesc cu mamifere precum şoareci, veveroţe şi iepuri. Ele mai mănâncă reptile, broaşte, păsări, chiar şi peşti. Bufniţele pot prinde şoareci mai bine decât majoritatea capcanelor făcute de om.