Home » Natura » Cum ar afecta dispariţia broaştelor întreaga lume

Cum ar afecta dispariţia broaştelor întreaga lume

10.24.2016
Cum ar afecta dispariţia broaştelor întreaga lume
Ecologiştii se tem că planeta se află în mijlocul unei extincţii în masă - a şasea la număr în lunga istorie a vieţii pe Pământ şi, aparent, clasa de vertebrate Amphibia, adică amfibienii, este cea mai expusă acestui risc, potrivit site-ului vox.com.

Se estimează că 200 de specii de broaşte au dispărut din 1970 încoace, iar mulţi specialişti se tem că asta prevesteşte o şi mai mare pierdere în ceea ce priveşte biodiversitatea.

Herpetologii – oamenii care studiază amfibienii – au început să realizeze că dispariţia acestora are loc într-un ritm anormal de rapid în anii 1980. Oamenii de ştiinţă şi-au unit forţele şi au realizat o cercetare amplă, publicată în revista Science, în 2004, în care au analizat peste 5.000 de specii.

„Rezultatele demonstrează să amfibienii sunt mult mai ameninţati de dispariţie decât păsările sau mamiferele”, se arată în studiul specialiştilor. De asemenea, s-a mai descoperit că 30% din speciile de amfibieni se aflau atunci în pericol de extincţie.

Majoritatea deceselor amfibienilor se datorează unei singure boli: Batrachochytrium dendrobatidis, uneori numită BD sau ciuperca chytrid, unul dintre cele mai mari pericole pentru amfibienii de pretutindeni.

Se crede că BD este principala cauză a dispariţiei a 200 de specii de broască, extincţii înregistrate în ultimele câteva decenii.
Alţi factori care duc la decesul amfibienilor: schimbarea climei, invazia speciilor de prădători, poluanţii din aer şi ape, pierderea habitatului.

O lume fără amfibieni ar fi una rea, potrivit site-ului vox.com. Amfibienii sunt un element cheie al multor ecosisteme, iar atunci când dispar, mediul înconjurător se schimbă dramatic. În multe ecosisteme, populaţia amfibienilor o depăşeşte pe cea a celorlalte animale adunate la un loc.

De asemenea, oamenii de ştiinţă ar putea rata anumite descoperiri medicale. Salamandrele, de exemplu, sunt faimoase pentru abilitatea de a-şi regenera membrele. În plus, pielea acestora deţine mai multe chimicale cu un potenţial medical de mare importanţă, fapt ce este valabil şi în cazul broaştelor. Dacă salamandrele ar dispărea, oamenii de ştiinţă nu ar mai avea resursele necesare pentru a efectua diverse studii, ce pot duce la mari descoperiri ştiinţifice.

Tocmai de aceea, dispariţia amfibienilor ar afecta lumea într-un mod fără precedent.